تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در تبریز
تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در تبریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: این شهرستان، با تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی، نقش اساسی در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا می‌کنند. فرامرز افشانی در سومین جلسه امنیت غذایی شهرستان تبریز اظهار کرد: غذا و تغذیه یکی از ابعاد اساسی زندگی، سلامت و هم‌چنین رفاه جامعه است؛ امنیت غذایی از معیارهای توسعه انسانی […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: این شهرستان، با تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی، نقش اساسی در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا می‌کنند.

فرامرز افشانی در سومین جلسه امنیت غذایی شهرستان تبریز اظهار کرد: غذا و تغذیه یکی از ابعاد اساسی زندگی، سلامت و هم‌چنین رفاه جامعه است؛ امنیت غذایی از معیارهای توسعه انسانی بوده و دستیابی به آن از اهداف اصلی هر کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: همواره میزان دسترسی به مواد غذایی به عرضه آن بستگی دارد، از این رو امنیت غذایی وابسته به یک سیستم غذای سالم و پایدار است.

وی تاکید کرد: شهرستان تبریز با وجود ۲۶ واحد مرغ گوشتی، ۲۲ واحد پرورش مرغ تخمگذار، ۶۲ واحد دامی صنعتی و ۴۹۳ واحد دامی سنتی به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر در زمینه تولید دام مطرح است.

افشانی گفت: شهرستان تبریز یکی از قطب‌های اصلی تولید زعفران بوده و نقش اساسی در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا می‌کند.

وی با اشاره به تولید ۱۲ هزار و ۲۸  تن تخم مرغ در شهرستان تبریز، گفت: تبریز دارای رتبه اول تولید تخم مرغ در استان نیز هست که تمامی این دستاوردها در راستای تلاش کشاورزان این شهرستان در راستای تامین امنیت غذایی جامعه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی و تهیه غذای سالم ،مسئولیتی همگانی است و کشاورزان شهرستان تبریز نیز این امر را در راستای تولید محصولات مرغوب دغدغه اصلی خود قرار داده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز نیز با بیان این‌که یکی از اهداف دشمن از بین بردن امنیت غذایی است و ما باید هرچه سریع تر جبهه تشکیل این قرارگاه را تقویت کنیم، اظهار کرد: امنیت غذایی و زنجیره سالم غذایی وابسته به کشاورزی دانش بنیان است.

سرهنگ پاسدار حسن صفدری با بیان این‌که توصیه ائمه مبنی بر خدمت به خلق، محوری ترین عبادت است و تامین امنیت غذایی جامعه یکی از این موارد محسوب می‌شود، تصریح کرد: نتایج جلسات باید عملیاتی باشد و با حضور فیزیکی در مناطق کشاورزی، بایستی موانع موجود در این بخش برطرف شود.

به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: در زمینه رونق صنایع تبدیلی گام‌های اساسی خواهیم برداشت.

  • منبع خبر : ایسنا