توفان و باد شدید مهمان خراسان‌جنوبی/ مدیریت بحران هشدار داد
توفان و باد شدید مهمان خراسان‌جنوبی/ مدیریت بحران هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی طی امروز(پنجشنبه) و فردا(جمعه) وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و افزایش ابر در استان پیش‌بینی شده است

«ابوالحسن میرجلیلی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی طی امروز(پنجشنبه) و فردا(جمعه) وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و افزایش ابر در استان پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: بنابراین احتمال خسارت به سازه‌ها و مستحدثات زیر بخش کشاورزی، تابلو‌های تبلیغاتی و سقوط دکل‌های برق و داربست‌های فلزی، احتمال شکسته شدن درختان و اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: وقوع این پدیده قطعا کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ها خواهد شد و مردم اگر طی ۲۴ ساعت آینده قصد سفر دارند در صورت امکان از رفتن به سفر خودداری کنند.

میرجلیلی از آماده‌باش کامل نیرو‌های امدادی و عملیاتی خبر داد و از دامداران، مرغدارن، کشاورزان و عشایر استان خواست حتما نسبت به ایمن سازی مستحدثات کشاورزی و دامی خود اقدام کنند.