توصیه‌های پلیس راه آذربایجان شرقی به رانندگان در هوای بارانی
توصیه‌های پلیس راه آذربایجان شرقی به رانندگان در هوای بارانی

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از اواخر دیشب به داخل استان، رانندگان محترمی که قصد تردد در محورهای برون شهری را دارند به توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی زیر توجه کنند.

به گزارش نهال امید ، سرهنگ یونس منفرد اظهار کرد: رانندگان قبل از حرکت از سالم بودن چراغ‌های خودرو، شیشه پاک کن ها، سیستم گرمایشی خودرو و…..اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نقش تاثیر گذار سرعت غیرمجاز در تصادفات سال جاری به میزان ۵۹ درصد، رانندگان محترم با توجه به لغزنده بودن اکثر محورهای مواصلاتی استان با رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه به منظور پیشگیری از تصادفات رانندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان از توقف وسیله نقلیه خود در کنار صخره ها و کوه‌ها با توجه به ریزش آن ها در طول مسیرها پرهیز کنند.

سرهنگ منفرد ادامه داد: رانندگان قبل از حرکت نسبت به کنترل باد لاستیک ها و سالم بودن آنها با توجه به نقش مهم آن ها در هوای بارانی اقدام کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس، وی اظهار کرد: با توجه به کاهش دید افقی در برخی از محورها به دلیل پدیده مه گرفتگی، رانندگان وسائط نقلیه با رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی به منظور پیشگیری از تصادفات رانندگی کنند.