توجه به گردشگری توسعه اقتصادی و کاهش اتکا به نفت را به دنبال دارد
توجه به گردشگری توسعه اقتصادی و کاهش اتکا به نفت را به دنبال دارد

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری، از مزیت‌های اصلی کشور بوده که توجه ویژه و تخصصی به این حوزه، توسعه اقتصادی بیشتر و کاهش اتکا به منابع نفتی را به دنبال خواهد داشت. ولی تیموری روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرات شیوع کرونا در صنعت […]

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری، از مزیت‌های اصلی کشور بوده که توجه ویژه و تخصصی به این حوزه، توسعه اقتصادی بیشتر و کاهش اتکا به منابع نفتی را به دنبال خواهد داشت.

ولی تیموری روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرات شیوع کرونا در صنعت گردشگری، افزود: به‌ رغم تمامی محدودیت‌ها، حمایت وزارت میراث فرهنگی از اصناف فعال در حوزه گردشگری ادامه دارد که از آن جمله می توان به امهال بدهی‌های مالیاتی و اعطای تسهیلات ۱۲ درصدی به این بخش اشاره کرد.

وی همچنین از افزایش دو برابری تعداد گردشگران ورودی به کشور در حد فاصل سال‌های ۹۶ تا ۹۸ خبر داد.

تیموری اظهار کرد: آذربایجان شرقی از استان‌های بسیار مهم، تاریخی، فرهنگی و گردشگرپذیر کشور محسوب می‌شود که همه ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری در دوران پساکرونا، گفت: گردشگری نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و روابط میان کشورها دارد که متأسفانه با شیوع کرونا، این بخش بیشتر از سایر بخش‌ها دچار مشکل شد.

محمدرضا پورمحمدی افزود: توسعه ظرفیت‌های گردشگری یک ضرورت انکارناپذیر است که باید همواره مورد توجه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

وی با اشاره به بخشی از ظرفیت‌های گردشگری استان آذربایجان شرقی، گفت: این استان در طول سال، میزبان ده ها هزار گردشگر داخلی و خارجی است؛ اما در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا، آمار مسافران و گردشگران ورودی به استان به شدت کاهش یافته است.

پورمحمدی تأکید کرد: باید برای دوران پساکرونا برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری و میزبانی از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: ما به غنا و توانمندی‌های فرهنگی آذربایجان، ایمان داریم و در کنار تمام سیاست‌ها، تلاش برای اعتلای فرهنگی جامعه را از اولویت‌های اصلی خود می‌دانیم.

استاندار آذربایجان شرقی بر معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان در سطح منطقه و جهان تأکید کرد و گفت: در سایه این اقدامات، می‌توانیم شاهد جذب بیشتر گردشگران  خارجی به استان باشیم.

  • منبع خبر : ایرنا