تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای اسکان دانشجویان
تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای اسکان دانشجویان

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه اقدامات لازم برای بازگشایی این دانشگاه انجام شده است، گفت: تمهیدات لازم و کافی برای اسکان دانشجویان طی ایام کرونایی در خوابگاه‌ها اتخاذ شده است.

به گزارش نهال امید، غلامعلی دهقانی در ستاد دانشجویی مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: معاونت فرهنگی و دانشجویی این مجموعه در مورد دانشجویانی که بر اساس فراخوان معاونت آموزشی و شورای آموزشی دانشگاه موظف به حضور در دانشگاه هستند، متعهد به ارایه خوابگاه و تغذیه است و حفظ سلامت دانشجویان در راس دغدغه های این معاونت قرار دارد.  

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و دانشجویی در مورد حضور دانشجویان در دانشگاه، دغدغه ها و ظرفیت های خوابگاهی خود را اعلام می کند، حضور دانشجویان در دانشگاه را به صورت مرحله ای دانست و اظهار داشت: دانشجویان نگرانی در مورد وضعیت خوابگاه نداشته باشند و به هر دانشجویی که موظف به حضور در دانشگاه شده است، امکانات خوابگاهی ارایه می شود.

دهقانی از حضور بیش از ۷۵۰ دانشجو در اجرای مرحله نخست بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و اضافه کرد: با احتساب تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد و PhD  که پیش تر در خوابگاه حضور دارند، تعداد دانشجویان در مقطع کنونی به ۱۰۰۰ نفر می رسد.  

وی با اشاره به اینکه اسکان دانشجویان در خوابگاه ها بر اساس پروتکل های بهداشتی انجام می شود، ادامه داد: در پروتکل اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور تنها ۲ دانشجو در هر اتاق پیش بینی شده است و مدیریت امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر اجرای این موضوع تاکید دارد.  

دهقانی اختصاص یک اتاق برای ۲ نفر دانشجو را نیازمند انجام تمهیدات لازم دانست و افزود: در این راستا تخلیه اتاق ها مورد توجه قرار گرفته و در جلسه هماهنگی با مجموعه هایی از جمله حراست، مدیریت دانشجویی و نمایندگان شورای صنفی دانشگاه، بازه زمانی ۱۴ تا ۱۸ خرداد ماه برای تخلیه اتاق ها در نظر گرفته شد.  

وی با اشاره به اینکه مدیریت دانشجویی دانشگاه با انتشار اطلاعیه شماه ۲، دانشجویان را از روزهای قبل در جریان این موضوع قرار داده بود، اظهار داشت: در این اطلاعیه مدیریت دانشجویی دانشگاه از دانشجویان خواسته است از روز چهارشنبه ۱۴ خرداد لغایت روز یکشنبه ۱۸ خرداد ماه از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ بعد از ظهر ضمن مراجعه به خوابگاه مربوطه نسبت به تخلیه اتاق اقدام نمایند.

دهقانی با بیان اینکه مدیریت دانشجویی دانشگاه علاقه ای به تغییر اتاق دانشجویان ندارد و این تغییرات در راستای اجرای پروتکل بهداشتی است، ادامه داد: مدیریت دانشجویی تا حد امکان سعی می کند تغییر اتاق دانشجویان انجام نگیرد و البته زمانی که دانشجو نیاز به خوابگاه دارد و ظرفیت خوابگاهی محدود باشد، به ناچار اقدام به تغییر اتاق می کنیم.  

وی  با اشاره به اینکه در صورت عدم مراجعه دانشجو یا عدم معرفی وکیلی به صورت کتبی در موعد مقرر برای تخلیه اتاق،  طبق صورتجلسه مشترک نمایندگان حوزه مدیریت دانشجویی، مدیریت حراست دانشگاه و شورای صنفی دانشجویان اقدام خواهد شد، گفت: در این بازه زمانی نسبت به جمع آوری، بسته بندی و انتقال وسایل دانشجویان به محل امن با حضور نمایندگان حراست و شورای صنفی دانشجویان اقدام می شود.

دهقانی به ارایه وعده غذایی ناهار برای همه دانشجویان ملزم به حضور در دانشگاه اعم از بومی و غیربومی اشاره و اضافه کرد: وعده شام و صبحانه هم به دانشجویان خوابگاهی سرویس می شود و در همه مراحل پخت و پز و بسته بندی وعده های غذایی پروتکل بهداشتی به صورت کامل رعایت می شود.

وی با اعلام اینکه در سلف سرویس های دانشجویی موازین بهداشتی مانند چینش صندلی ها، نحوه توزیع و دریافت غذا اعمال شده است، افزود: در راستای رعایت اصول بهداشتی زمان توزیع ناهار از ساعت ۱۱ تا ۱۵:۳۰ و زمان توزیع شام از ساعت ۱۹ تا ۲۱:۳۰ است.  

  • منبع خبر : ایرنا