تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌شرقی طرح هادی دارند
تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌شرقی طرح هادی دارند

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان گفت: تمام این روستاها از طرح هادی بهره‌مند هستند.

به گزارش نهال امید، حافظ باباپور در جلسه شورای مسکن هشترود با اشاره به وجود ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان افزود: در ۸۷۰ روستای آذربایجان شرقی نیز طرح هادی اجرا شده و اهالی بهره مند هستند که از ۳ درصد میانگین کشوری جلو هستیم.

باباپور گفت : از ۳۰۵ هزار واحد مسکن روستایی آذربایجان شرقی نیز تاکنون ۱۵۲ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

وی تسهیلات مسکن روستایی را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و خواستار افزایش سقف این تسهیلات بخاطر گرانی مصالح شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر وام ۴۰ میلیون تومانی ۱۲ میلیون تومان وام  قرض الحسنه ۴ درصدی و وام ۸ میلیونی بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام برای مقاوم سازی منازل روستایی پرداخت خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از اجرای طرح مسکن ملی در ۵۴ شهر استان خبر داد و گفت : سهمیه اولیه استان ۴۶۰۰ واحد است و افراد برای برخورداری ازآن باید ۴ شرط احراز هویت، پر کردن فرم ج، متاهل بودن،  ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا و استفاده نکردن از هیچ گونه امکانات دولتی را داشته باشند.

باباپور گفت : در طرح مسکن ملی زمین بصورت ۹۹ ساله در اختیار افراد در قالب گروههای ساخت ۳ تا ۵ نفره قرار داده می شود و بانک مسکن تسهیلات ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی خواهد داد.
فرماندار هشترود هم از کسر یک مرتبه ای کارمزد تسهیلات مسکن انتقاد کرد و گفت: بانکها در هنگام پرداخت تسهیلات نباید کارمزد را بصورت یکجا از طرف کسر کنند زیرا این کار باعث خسارت و ضرر وام گیرنده می شود.

امین امینیان خواستار کمتر شدن اقساط وام های مسکن مخصوصا مسکن ملی شد و افزود: اقساط ۱.۵ میلیون تومانی برای اقشار کم درأمد خیلی زیاد است.
وی گفت : تکلیف محوطه سازی مسکن مهر هشترود تا ۳ ماه آینده تمام می شود. ِ

  • منبع خبر : ایرنا