تلاش های شهرداری در بارش های اخیر جای قدردانی دارد/ لزوم تجهیز شهرداری به ماشین آلات برف‌روب
تلاش های شهرداری در بارش های اخیر جای قدردانی دارد/ لزوم تجهیز شهرداری به ماشین آلات برف‌روب

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تلاش های شهرداری تبریز در بارش های اخیر جای قدردانی دارد اما باید امکاناتی از جمله ماشین های برف‌روب به تجهیزات فعلی اضافه شود.

به گزارش نهال امید، شهرام دبیری امروز در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به شدت بارش های اخیر این شهر، اظهار کرد: برف و باران، نعمت خدا است و باید شکرگذار این نعمت ها باشیم. بارش های مداوم و پرحجم اخیر موجب می شود تا سال آینده مشکل آب نداشته باشیم و در اثر این بارش ها، سطح آب دریاچه ارومیه نیز بالا آمده است.

او ادامه داد: شدت این بارش ها استثنایی بود و با توجه به برودت شدید دما، شاید بحران آفرین نیز بود اما با این شرایط سخت، تلاش های مدیران شهرداری جای قدردانی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: البته به رغم تلاش هایی که شهرداری تبریز انجام داد، ما شاهد وجود ترافیک در برخی نقاط و باقی ماندن برف در کوچه ها بودیم که موجب نارضایتی شهروندان شده بود و از این بابت از مردم خوب تبریز عذرخواهی می کنم.

او افزود: این حجم از بارش ها یک تجربه بود و نشان داد که ما باید بهتر از قبل در خصوص برف‌روبی عمل کنیم. شهرداری در بحث ماشین آلات کمبود داشت که باید در بودجه سال آینده تهیه ماشین های برف‌روب در نظر گرفته شود.

دبیری همچنین به استفاده از محلول بجای نمک در هنگام بارش برف اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که هنگام بارش ها، از محلول های بیولوژیک استفاده کنیم و در این خصوص کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای شهر و شهرداری تبریز برنامه ریزی کنند تا از مشکلات ناشی از بارش برف در خیابان ها و معابر پیشگیری شود و نارضایتی مردم نیز کمتر باشد.

او یادآور شد: تمامی سازمان ها و ارگان ها باید در کنار شهرداری مشارکت کنند و از طرفی قبل از بارش ها باید اطلاع رسانی شود تا مردم در چنین مواقعی از خودروهای شخصی استفاده نکنند و از سفرهای درون‌شهری غیرضروری اجتناب کنند.

  • منبع خبر : شهریار