تلاش برای پویایی روابط خواهرخواندگی/ آماده استفاده از تجارب موفق شهرهای بلاروس هستیم
تلاش برای پویایی روابط خواهرخواندگی/ آماده استفاده از تجارب موفق شهرهای بلاروس هستیم

شهردار تبریز از تلاش برای پویایی روابط خواهرخواندگی خبر داد و گفت: آماده استفاده از تجارب موفق شهرهای بلاروس هستیم.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر در دیدار سفیر جدیدالانتصاب ایران در بلاروس اظهار کرد: تبریز یکی از شهرهای مهم ایران و قطب صنعت و تولید این کشور به شمار می‌آید که صاحب برند های تولیدی مهمی همچون فرش و کفش است که می تواند زمینه روابط اقتصادی باشد.

او با بیان اینکه تحکیم روابط خارجی می‌تواند در توسعه گردشگری و پویایی اقتصاد شهری موثر باشد، گفت: تبریز و شهرهای بلاروس به طور دوجانبه می‌توانند نسبت به جذب گردشگر به طور متقابل تلاش کنند و ما در تبریز بستر و تسهیلات لازم را برای تحقق این موضوع آماده کرده ایم.

شهردار تبریز چنین دیدارهایی را زمینه تحقق اقدامات عملی دانست و افزود: باید به رابطه خواهرخواندگی بیشتر توجه کرده و برای توسعه این رابطه از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

او همچنین خواستار فعال شدن شرکت های گردشگری شد و افزود در تبریز ما تمامی بسترهای لازم را برای فعالیت شرکت‌های گردشگری بلاروسی برای جذب مسافران آماده کرده ایم و صاحبان این شرکت‌ها می‌توانند با سفر به تبریز، برنامه ریزی های لازم را انجام بدهند.

ایرج شهین باهر همچنین انتقال دانش و تجربه را لازمه توسعه شهرها دانست و افزود: مدیران شهری تبریز آماده اند در حوزه های مختلف از تجارب موفق مدیران شهری بلاروس استفاده کنند و ما نیز آمادگی خود را برای همکاری متقابل در این خصوص اعلام می‌کنیم.

شهردار تبریز در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه تبریز شهر بدون گدا و معتاد متجاهر است، گفت: شاخص های فرهنگی و هنری این شهر فراتر از باور برخی کشورهای توسعه یافته است و برخلاف تبلیغات منفی که در رسانه های غربی علیه کشور ما صورت گرفته است، می توانیم میزبان خوبی برای گردشگران سراسر جهان باشیم.

  • منبع خبر : شهریار