تلاش برای بازگشایی راه ۲۷۰ روستای آذربایجان‌شرقی ادامه دارد
تلاش برای بازگشایی راه ۲۷۰ روستای آذربایجان‌شرقی ادامه دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی ۲۷۰ روستای استان همچنان ادامه دارد.

به گزارش نهال امید اورجعلی علیزاده، روز یکشنبه با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک راه بیش از ۴۰۰ روستای استان را بسته بود، افزود: روز گذشته با تلاش نیروهای راهداری را ارتباطی ۱۳۰ روستای استان بازگشایی شد و تلاش می شود راه ارتباطی سایر روستاها نیز امروز و فردا بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون راه ارتباطی حدود ۸۰ روستای میانه، ۵۵ روستای چاراویماق، ۷۰ روستای هشترود، ۴۰ روستای بستان آباد و چند روستای سایر شهرستان ها بسته است، اظهار داشت: این روستاها در مناطق کوهستانی و برف گیر استان واقع هستند و بیشتر آن ها به علت نداشتن راه ارتباطی مناسب در اثر بارش برف و کولاک بسته می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: با توجه به توقف بارش برف و کولاک پیش بینی می شود راه ارتباطی تعداد بیشتری از روستاهای استان تا امشب بازگشایی شود.

علیزاده، با بیان اینکه در زمان کنونی تمامی راه های فرعی و اصلی و آزادراه پیامبر اعظم باز بوده و تردد در آن ها در جریان است، ادامه داد: در زمستان امسال ۸۵ هزار کیلومتر باند توسط گروه های راهداری برف روبی و نمک پاشی شده است.

وی یادآوری کرد: در این مدت حدود ۱۹ هزار تن مخلوط شن و نمک برای بازگشایی مسیرها استفاده شده و به ۴ هزار و ۷۵۸ خودرو گرفتار در برف هم کمک رسانی شده است.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

  • منبع خبر : ایرنا