تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی ۲۰۰ روستای آذربایجان شرقی ادامه دارد.
تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی ۲۰۰ روستای آذربایجان شرقی ادامه دارد.

تبریز - نهال امید- معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی ۲۰۰ روستای استان که به دنبال بارش برف سه روز اخیر بسته شده است، ادامه دارد.

غلامرضا رسول زاده، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در این مدت یک هزار  راه روستایی استان از سوی راهداران برفروبی شده است، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا پایان امروز راه ارتباطی این روستاها نیز که بیشتر آن ها در مناطق کوهستانی و سخت عبور قرار دارند، بازگشایی شود.

وی اظهار داشت: در عملیات زمستانی در جریان بارش‌ سه روز گذشته حدود ۴۰ هزار کیلومتر-باند از راه‌های استان با استفاده از ۲۱ هزار تن مخلوط نمک و شن توسط گروه‌های راهداری، برف روبی و نمک و شن پاشی شد.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی راه های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز – زنجان باز بوده و تردد در آن ها بدون هیچ مشکلی در جریان است.

رسول زاده، ادامه داد: در سه روز اخیر راهداران آذربایجان شرقی به ۵۶۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در راه های مختلف استان امداد رسانی و آن ها را برای ادامه حرکت به مسیرهای خود هدایت کرده اند.

وی راه های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام و یادآوری کرد: مردم و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی در سه روز اخیر شاهد بارش برف و کولاک بود، به گونه ای که ارتفاع برف در برخی از گردنه ها و ارتفاعات برف از یک متر و نیم بیشتر شد. 

بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، بیشترین بارش در این مدت در شرق تبریز و مرند به ارتفاع بیش از ۲۵ سانتی متر بوده است.

  • منبع خبر : ایرنا