تلاش‌های مجموعه کادر درمانی و بهداشتی آذربایجان شرقی ستودنی است
تلاش‌های مجموعه کادر درمانی و بهداشتی آذربایجان شرقی ستودنی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تلاش‌های مجموعه درمانی استان برای درمان مبتلایان به کرونا گفت: تلاش‌های مجموعه کادر درمانی و بهداشتی آذربایجان شرقی ستودنی است.

به گزارش نهال امید، محمدحسین صومی عصر روز گذشته در جلسه ستاد کرونا شهرستان اهر گفت: ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم که برای آمادگی بیشتر پنج هزار تخت دیگر در سالن‌ها و مکان‌های عمومی استان نیز راه اندازی می‌شود.

وی از ابتلای ۶۳ نفر از کادر درمانی آذربایجان‌شرقی به کرونا خبر داد و افزود: سیستم بهداشت و درمان آذربایجان شرقی در مقابله با ویروس کرونا کار خود را به درستی انجام می‌دهد.

صومی با تاکید بر اینکه مردم باید در خانه بمانند، گفت: ماندن در خانه زنجیره انتقال کرونا را قطع می‌کند. در صورت شیوع این ویروس، امکانات، پرسنل و کادر درمانی پاسخگوی مراجعه کنندگان و بیماران نخواهد بود.

وی ادامه داد: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

وی سپس گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: با افزوده شدن ۵۴ نفر در روز گذشته تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در استان به ۸۶۷ نفر رسید.

وی گفت: تاکنون ۴۵۰ نفر از مبتلایان در استان با ترخیص از بیمارستان به خانه برگشتند.ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.