تقویت اقتصاد کشور و توجه به رونق تولید داخلی جشن واقعی دهه فجر است
تقویت اقتصاد کشور و توجه به رونق تولید داخلی جشن واقعی دهه فجر است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وظیفه‌ی ما در دهه فجر تنها در چراغانی، پرچم زدن و جشن گرفتن خلاصه نمی‌شود بلکه مهمترین وظیفه‌ی ما در دهه فجر در کنار هوشیاری، تلاش برای تقویت اقتصاد کشور و رونق تولید داخلی بوده و جشن واقعی همین است. حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وظیفه‌ی ما در دهه فجر تنها در چراغانی، پرچم زدن و جشن گرفتن خلاصه نمی‌شود بلکه مهمترین وظیفه‌ی ما در دهه فجر در کنار هوشیاری، تلاش برای تقویت اقتصاد کشور و رونق تولید داخلی بوده و جشن واقعی همین است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت ایام الله دهه فجر در چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با حضور مدیران دستگاه ها و نهاد های مختلف آذربایجان شرقی در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد:  موضوعی که امروز باید به آن پرداخته و تاکید کنیم، محتوای انقلاب اسلامی است و همه‌ی ما باید بدانیم در مقابل توطئه های دشمنان چه کار باید کنیم.

وی تاکید کرد: مسئولان نباید فریب زبان بازی دشمنان را بخورند چون که دشمن با انواع ترفندها می‌خواهد بین مردم و مسئولان اختلاف بیندازد.

تقویت ابعاد معنوی و توکل به خدا در بین مردم 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تقویت ابعاد معنوی توکل به خدا، یکی از وظایف مردم و مسئولان است، متذکر شد: بیش از چهل سال است که با توکل به‌ خدا در مقابل دشمنان ایستادگی کرده ایم و به فضل الهی امیدواریم با همین روحیه پیش برویم و باید توجه مردم را به عنایات الهی جلب کنیم، چون این خداوند است که دست ما را گرفته و ما نباید ناامید شویم. پیروزی از آن ما است. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین پیام های دهه‌ی فجر این است که مراقب باشیم دشمنی که از در بیرونش کردیم از پنجره وارد نشود.

همه باید در مقابل دشمن یک حرف داشته باشیم

وی یکپارچگی، وحدت، همدلی و انسجام مردم در برابر دشمن را یکی از موضوعات مهم برشمرد و گفت: تا زمانی که تمام سلیقه‌ها، گروه‌ها و آحاد مردم در برابر دشمن دست به دست هم دهند و سخن واحد بگویند، دشمن به اهداف خود نخواهد رسید. البته طبیعی است در داخل نظرات شخصی داشته باشند اما همه باید در برابر دشمن یک حرف داشته باشیم و ایستادگی کنیم. 

فروپاشی نظام، مهم ترین هدف دشمن است

امام جمعه تبریز فروپاشی نظام اسلامی و انقلاب را مهمترین هدف دشمن خواند و افزود: باید مردم را نسبت به عمق شیطنت های آمریکا حساس‌ کنیم چون که تمام تلاش آنها تغییر و فروپاشی نظام اسلامی است و  به کمتر از این قانع نیستند. 

توجه به محرومین و حل مشکلات اقتصادی در اولویت دولتمردان باشد

وی در ادمه سخنان خود خطاب در دولتمردان گفت: آگاه سازی مردم در خصوص واقعیت‌های مقابله با تحریم، تمرکز بر اقتصاد مقاومتی، ایجاد ثبات در معیشت مردم و مهمتر از همه توجه به محرومان باید به عنوان اصل مهم و مسلّم در اولویت دولتمردان باشد و ما باید این موضوعات را به آنها گوشزد کنیم.

وی افزود: تقویت اعتماد به نفس و غرور ملی و ایجاد آمادگی در داخل نیرو های انقلاب از دیگر پیام های مهم دهه فجر است. اینکه از پیشکسوت های انقلاب تجلیل می‌کنیم، کار بسیار خوبی است و نباید نیروهای انقلاب را از دست دهیم و باید مواظب آنها باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تاکید کرد: باید روحیه‌ی انقلابی گری را در جامعه احیا کنیم  و با تلاش مجاهدانه در بدنه‌ی مدیریت نظام، توجه ویژه ای به نیروهای مؤمن انقلابی داشته باشیم.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات

وی خاطرنشان کرد: فعال سازی نیروهای انقلابی و زمینه سازی برای حضور بیشتر مردم در صحنه برای مقابله با توطئه‌ی دشمن دیگر پیام مهم و ضروری دهه‌ی فجر است. باید از ظرفیت های فضای مجازی برای جریان سازی سالم و پاسخگویی به شبهات و ابهامات بهره گیری کنیم. 

وی با اشاره به اینکه دهه‌ی فجر حقیقتا دهه ای مبارک است، اظهار کرد: باید قدردان کسانی باشیم که خالصانه در دولت به مردم خدمت می‌کنند. همچنین باید قدردان نیروهای مسلح باشیم که با برگزاری رزمایش های بزرگ که توسط ارتش و سپاه در زمین، دریا و هوا انجام‌گرفت، موجب اقتدار و شوکت شدند. همچنین باید قدردان نیروهای امنیتی و انتظامی نیز باشیم که حافظان نظم و امنیت کشورمان هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از ‌سخنان خود تاکید کرد: صداوسیمای مرکز استان باید برنامه ریزی کرده و با دعوت از نهادهای مختلف در طول دهه فجر،خدمات  انجام شده هر نهاد در طول این ۴۲ سال به مردم گفته شود. درست است که مشکلات اقتصادی وجود دارد اما در کنار این مشکلات، خدمات بزرگی نیز انجام شده است.

وی در پایان گفت: برنامه ها باید محتوا داشته باشد تا بتوانیم به وظیفه‌ی خود در سربازی  به حضرت مهدی (عج) و عمل کردن به آرمان های امام راحل و اطاعت از فرامین رهبر انقلاب، عمل کنیم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا