تشریح جزییات تعطیلی بازار و تغییر ساعات کار حمل و نقل عمومی در تبریز
تشریح جزییات تعطیلی بازار و تغییر ساعات کار حمل و نقل عمومی در تبریز

فرماندار شهرستان تبریز، جزییات تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز ستاد شهرستانی مقابله کرونا برای ضدعفونی و گندزدایی کلان‌شهر تبریز در راستای مقابله با شیوع این بیماری، در قالب تعطیلی بازار و تغییر ساعات کار ناوگان حمل و نقل عمومی را تشریح کرد.

به گزارش نهال امید بهروز مهدوی اظهار کرد: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تعطیلی بازار تاریخی تبریز در فضای مجازی، اتاق اصناف از ما درخواست کرد که بازار مسقف و همه مجتمع های تجاری موجود در این کلان شهر به تدریج  ضدعفونی شوند؛ با توجه به گستردگی کار، مقرر شد عملیات ضدعفونی بر اساس برنامه مدون پیش رود.

وی افزود: درخواست اتاق اصناف این بود که بازار سرپوشیده و تاریخی تبریز فردا و پس فردا توسط شهرداری و دیگر نهادهای مسوول به طور کامل ضدعفونی شود؛ بر این اساس از مردم درخواست داریم که در این مدت برای حفظ سلامتی خود و بازاریان، از تردد به این محل خودداری کنند؛ با توجه به اینکه عملیات ضدعفونی و گندزدایی در خیابان های اطراف بازار نیز انجام  می شود، در هسته مرکزی شهر تبریز  دستفروشی نیز وجود نخواهد داشت. 

ممنوعیت تردد ناوگان حمل و نقل عمومی به هسته مرکزی شهر

وی اضافه کرد: از شنبه نیز دیگر مراکز و مجتمع های تجاری و بازارچه های موجود در سطح کلان شهر تبریز به شکل تدریجی ضدعفونی و گندزدایی می شوند و این عملیات تا تعطیلات عید به طول می انجامد.

فرماندار تبریز  گفت: در راستای ضدعفونی مرتب و منظم ناوگان حمل و نقل عمومی نیز از فردا ناوگان اتوبوسرانی، اتوبوس های تندرو و قطار شهری از ساعت شش تا هشت صبح و ۱۲ تا ۱۴ ظهر فعال خواهند بود و در بقیه ساعات برای انجام عملیات ضدعفونی تعطیل خواهند شد و این امر در مورد همه سطح شهر صدق می کند.

وی افزود: جمعه این هفته کل ناوگان حمل و نقل عمومی تعطیل است و خدمات ارایه نمی دهد؛ از شنبه آینده نیز حمل و نقل عمومی به هسته مرکزی شهر، ایستگاه های اتوبوسرانی میدان نماز، خاقانی و ارتش جنوبی، تردد نخواهند داشت و در پل قاری مسافران را پیاده می کند.

مهدوی اظهار کرد: در ۶ ورودی کلان شهر تبریز نیز با حضور نیروهای پلیس راه، هلال  احمر و شبکه بهداشت و درمان از ورود خودروهای با پلاک غیراستانی به داخل شهر ممانعت می شود.  

وی ادامه داد:  در این ۶ نقطه ساکنان خودروهای دارای پلاک استانی نیز از نظظر احتمال ابتلا به کرونا کنترل می شوند.

  • منبع خبر : ایرنا