ترویج فرهنگ مصرف تولید داخل و پیشگیری از عرضه کالای قاچاق در راستای تحقق شعار سال
ترویج فرهنگ مصرف تولید داخل و پیشگیری از عرضه کالای قاچاق در راستای تحقق شعار سال

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: مهمترین وظیفه ما در تحقق اهداف شعار سال، ترویج فرهنگ مصرف تولیدات داخلی و پیشگیری از عرضه کالای قاچاق، با تشدید اقدامات سلبی و ایجابی است.

مقصود رضازاده با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال “جهش تولید”، اظهار کرد: اجرای اصول ۲۴ گانه سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به ویژه بندهای ۱۹، ۲۲ و۲۳ در صدر اولویت کاری نظارت بازرسی در سال جاری قرار دارد.

وی ادامه داد: شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار در کنار شفاف سازی اقتصاد و سالم سازی آن و همچنین مدیریت مخاطرات اقتصادی در حوزه بازار از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در سالجاری است.

وی بیان کرد: سیستم نظارتی سازمان صمت دوشادوش نظام تولیدی کشور فعال بوده و به عنوان نهادی ناظر در کنار تولید کنندگان و مصرف کنندگان به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی سلامت اقتصادی همواره بر تمام ابعاد تولید، توزیع و خدمات نظارت دارد.

به گزارش نهال امید، رضازاده اضافه کرد: هرگونه اخلال در فرآیند تولید، توزیع و مصرف سبب اختلال در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شعار سال خواهد شد.

وی از عرضه کالای قاچاق، گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، ایجاد کمبود کاذب در بازار، نادیده گرفتن برخی استانداردها و کاستن از کیفیت کالا، ایجاد اختلال در عرضه به موقع و منظم برخی کالاها در بازار، تغییر شکل ظاهری و یا کوچک کردن حجم بسته بندی یا کاهش وزن و حجم محتوای آن، ازجمله عوامل موثر در اختلالات اقتصادی کشور است.

  • منبع خبر : ایسنا