تراکتور مدل منصوریان، متفاوت تر از فصول قبل
تراکتور مدل منصوریان، متفاوت تر از فصول قبل

تیم تحت هدایت منصوریان با ترکیب و تفکر متفاوت نسبت به فصول قبل وارد مسابقات این فصل لیگ برتر شده است. هفته اول بازی های لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته در حالی آغاز شد که تراکتور تبریز با انبوهی از تغییرات در مدیریت، کادر فنی و بازیکنان، پذیرای نفت مسجد سلیمان بود که با […]

تیم تحت هدایت منصوریان با ترکیب و تفکر متفاوت نسبت به فصول قبل وارد مسابقات این فصل لیگ برتر شده است.

هفته اول بازی های لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته در حالی آغاز شد که تراکتور تبریز با انبوهی از تغییرات در مدیریت، کادر فنی و بازیکنان، پذیرای نفت مسجد سلیمان بود که با نتیجه‌ی مساوی بدون گل متوقف شد.

علیرضا منصوریان که امسال هدایت سرخ های تبریز را بر عهده گرفته است، این بار نیز مثل همیشه با رویکرد اعتماد به بازیکنان جوان در کنار نفرات با تجربه وارد کارزار سخت و دشوار لیگ برتر شده است. 

تیم های تحت هدایت او همواره نشان داده اند که بازی‌های جذاب و با برنامه ای ارائه می‌دهند و اگر نگاهی به عملکرد منصوریان در تیم های قبلی خود بندازیم، متوجه این موضوع می شویم.

منصوریان به‌خوبی می‌داند که حکایت تراکتور با سایر تیم ها حتی استقلال تهران نیز متفاوت است و هواداران تراکتور تنها هوادار این تیم نیستند بلکه با این تیم زندگی می‌کنند و پیروزی یا شکست تی تی ها تاثیر زیادی در روح و روان تماشاگران می‌گذارد.

به هر حال لیگ بیستم برای تراکتور مدل منصوریان آغاز شد و همانطور که در فوتبال ایران (تاکید می‌شود فقط در فوتبال ایران) مرسوم است، معمولا بازی ها تا هفته پنجم و ششم کاملا کسل کننده و بدون هیچ گونه برنامه‌ی تیمی و تاکتیکی انجام می‌شود و بازی تراکتور در مقابل نفت مسجد سلیمان نیز از این قائده مستثنا نبود.

نکته‌ی مهمی که می‌توان از این بازی اخذ کرد، محک جدی خریدهای جدید تراکتور در کنار بازیکنان قبلی این تیم بود که ظاهرا به زمان زیادی جهت ایجاد هماهنگی بین بازیکنان جدید و قبلی نیاز است.

موضوع حائز اهمیت بعدی تغییر رویکرد مدیریت باشگاه است. به‌طوریکه برخلاف فصول گذشته که در انتخاب سرمربی و جذب بازیکنان جدید، بیشتر بر روی اسامی مشهور تاکید می‌شد تا کیفیت، ظاهرا چنین به نظر می‌رسد که انتخاب منصوریان به عنوان سرمربی و خرید بازیکنان جوان و جویای نام، مُهر تاییدی بر اذعان به اشتباهات فصول قبلی باشد.

باید پذیرفت که تنها ستاره ها نیستند که یک تیم را کهکشانی می‌کنند، همانطور در ادوار گذشته لیگ برتر شاهد بودیم، تیم هایی ظاهر شدند که همانند یک دستگاه کارت خوان برای جذب بازیکنان معروف پول خرج می‌کردند اما اکنون هیچ نام ونشانی از آنها باقی نمانده است.

تراکتور خود بزرگ است و نیازی به اسامی بزرگ ندارد. تراکتور، همیشه تراکتور است. این بازیکنان هستند که باید برای حضور در ترکیب و پوشیدن پیراهن این تیم افتخار کنند و خوشبختانه منصوریان همواره نشان داده است که کارکردن با جوانان را بلد بوده و هیچ ترس و ابایی از این موضوع ندارد.

بی تردید تراکتور مدل منصوریان، متفاوت تر از فصول قبل برای کسب قهرمانی در لیگ برتر و حضوری مقتدر در لیگ قهرمانان آسیا جدال خواهد کرد.

تراکتور در هفته دوم  بیستمین دوره‌ی لیگ برتر فوتبال ایران، میهمان نساجی مازندران خواهد بود و به دنبال کسب اولین سه امتیاز این فصل است.

  • منبع خبر : ایسنا