تداوم تعطیلی مدارس آذربایجان‌شرقی تا فردا مشخص می‌شود
تداوم تعطیلی مدارس آذربایجان‌شرقی تا فردا مشخص می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مصوبه قرارگاه زیستی استان درخصوص چگونگی فعالیت مراکز آموزشی و احتمال تداوم تعطیلی مدارس، گفت: اختیار این موضوع از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها واگذار شده است و طی امروز و فردا درخصوص این موضوع با هماهنگی وزارتخانه، تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش نهال امید محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پدافند زیستی استان با موضوع بررسی آخرین وضعیت کنترل بیماری کرونا و اقدامات انجام یافته در این خصوص، اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده، آمادگی خوبی در بخش‌های مختلف استان ایجاد شده و اطمینان داریم که با کمترین مشکل می‌توانیم از این پدیده‌ای که برای کشور پیش آمده به سلامت عبور کنیم.
 
وی با بیان اینکه پدیده بیماری کرونا، ابعاد مختلفی دارد که باید به همه آنها توجه کرد، افزود: مهم‌ترین مسأله در حال حاضر، سلامت مردم است و نسبت به این مسأله باید دقت، جدیت و آمادگی کامل داشته باشیم؛ در عین حال نباید امنیت روانی جامعه و فعالیت بخش‌های مختلف دچار اختلال شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نتایج آزمایش‌های صورت گرفته در استان درخصوص ابتلای افراد به ویروس کرونا، گفت: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تاکنون نتیجه تمام این آزمایش‌ها منفی بوده است، با این حال مراقبت‌ها و کنترل‌ها باید به صورت جدی تداوم یابد و مراکز بهداشتی و درمانی در آمادگی کامل باشند.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، متولی مدیریت و کنترل این بیماری است، افزود: سایر دستگاه‌ها نیز وظایف مشخصی بر عهده دارند که باید به وظایف خود عمل کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر پشتیبانی تمام دستگاه‌های اجرایی استان از دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای کنترل ویروس کرونا در کمترین زمان ممکن، گفت: حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه و آموزش خانواده‌ها، مهم‌ترین کاری است که در حال حاضر باید انجام شود و باید در این زمینه از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.
 
پورمحمدی با تأکید بر بحث آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها و آحاد جامعه، گفت: آموزش‌هایی که در رسانه‌ها و فضای مجازی انجام می‌شود ارزشمند است؛ اما در کنار این مطالب ارزشمند، شاهد برخی سیاه‌نمایی‌ها و پررنگ‌کردن نگرانی‌ها از سوی بدخواهان هستیم که با این اقدامات هم باید مقابله شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه سلامت مردم، تعارف‌بردار نیست، از دستگاه‌های قضایی و نظارتی استان خواست تا با مختلفان و سودجویانی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند، به شکل قانونی و قاطع برخورد کنند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با بیان اینکه تا این لحظه، هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده است، گفت: از روز شنبه هفته آینده، زنجیره کامل تست کرونا در اختیار استان قرار می‌گیرد و امکان انجام این تست و مشخص شدن نتیجه آن در استان فراهم می‌شود.
 
محمدحسین صومی افزود: میزان آمادگی و فعالیت مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به شدت تحت نظارت است و از مراکز درمانی بخش خصوصی هم خواسته‌ایم تا در حالت آمادگی کامل قرار داشته باشند.
 
وی درخصوص تولید و توزیع لوازم بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نیز گفت: در حال حاضر تعدادی از واحدهای تولیدی و همچنین دانشکده‌های داروسازی در حال تولید مواد ضدعفونی‌کننده هستند و از این نظر در روزهای آینده هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
 
اعضای قرارگاه پدافند زیستی استان نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را درخصوص راهکارهای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و همچنین اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌ها و نهادهای استان در این خصوص بیان کردند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه از شیوع این ویروس، مدارس و دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی از ۴ روز گذشته تعطیل شده است.

  • منبع خبر : ایرنا