تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن میانه-تبریز
تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن میانه-تبریز

معاون رئیس جمهوری از تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن میانه-تبریز خبر داد. محمد باقر نوبخت در ادامه سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی در حاشیه‌ی بازدید از پروژه راه آهن میانه – تبریز (حدفاصل ایستگاه بستان آباد – خاوران) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چند سال گذشته سفرهایی برای […]

معاون رئیس جمهوری از تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن میانه-تبریز خبر داد.

محمد باقر نوبخت در ادامه سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی در حاشیه‌ی بازدید از پروژه راه آهن میانه – تبریز (حدفاصل ایستگاه بستان آباد – خاوران) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چند سال گذشته سفرهایی برای پیگیری پروژه‌ی راه آهن میانه به بستان آباد و بستان آباد به تبریز انجام داده ایم که فاز اول ( اتصال از میانه به بستان آباد) در آذر ماه سال ۹۸ افتتاح شد.

وی ادامه داد: همت ما این بود با توجه به وجود پل طولانی باسمنج بتوانیم حسب قولی که داده بودیم تا قبل از اتمام دولت دوازدهم این پروژه بزرگ که مسیر و زمان را کوتاه می‌کند، به بهره برداری برسد و در این بازدید توافق کردیم که علاوه بر  ۱۵۰۰ میلیارد تومان مبلغ پرداخت شده،  در کمتر از یک هفته  ۱۵۰ میلیارد تومان نیز به صورت نقدی برای تجهیز این ایستگاه پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: مقرر شد در تاریخ ۳۱ تیرماه همانند سایر ایستگاه های راه آهن در روز افتتاح این ایستگاه نیز با حضور خانواده های معظم  شهدا قداست خاصی به ایستگاه بخشیده و با حرکت قطار به سمت مشهد مقدس شاهد بهره برداری این  ایستگاه باشیم.

قائم مقام معاون ساخت و توسعه‌ی راه آهن، بنادر  و فروگاههای کشور نیز در تشریح جزئیات این پروژه گفت: تمامی مراحل طراحی، مناقصه، عقد قرارداد و  تملک زمین انجام و  از اوایل سال ۹۹ کارهای اجرایی آغاز شده و در واقع تمامی کارهای انجام شده ماه عسل ۱۵ ماه فعالیت است.

عباس خطیبی ادامه داد: این مکان محدوده منطقه ۹ شهرداری تبریز است و  امکان استفاده مردم تبریز نیز از این ایستگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۴۴ کیلومتر از مسیر بستان آباد – خاوران در اولویت است، افزود: ۱۰۰ درصد از قطعه هفت، ۹۹ درصد از قطعه هشت و ۸۸ درصد از قطعه ۹ پیشرفت داشته است. 

وی گفت: در حال حاضر حدود ۹۶/۵ درصد از زیرسازی، ۶۹ درصد از سایت و ۸۸ درصد از عملیات ایستگاه خاوران پیشرفت داشته است. 

قائم مقام معاون ساخت و توسعه‌ی راه آهن، بنادر  و فروگاههای کشور  اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که تا پایان تیر ماه ساخت ایستگاه به اتمام برسد و انتظار داریم ۱۵۰ میلیارد تومان باقی مانده از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته، به حساب ما واریز شود تا بتوانیم با برنامه ریزی های انجام شده پروژه را به اتمام برسانیم  و روز هفتم مرداد که آخرین جلسه‌ی افتتاح پروژه‌های ریلی دولت برگزار خواهد شد، این ایستگاه نیز  افتتاح شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا