تحویل ۲۵۴ راس دام سبک به دامداران خسارت دیده از زلزله آذربایجان شرقی
تحویل ۲۵۴ راس دام سبک به دامداران خسارت دیده از زلزله آذربایجان شرقی

رئیس مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۱۶۲ راس دام به دامداران میانه و ۹۲ راس دام به دامداران سراب و در مجموع ۲۵۴ راس دام سبک به زلزله زدگان استان تحویل داده شده اما تاکنون تحویل دام سنگین به مناطق زلزله زده نداشتیم.

به گزارش نهال امید، منصور عمرانی در تشریح عملکرد نوسازی اماکن دامی زلزله زدگان استان، گفت: تاکنون در مجموع تعداد ۱۵۰ اسکان موقت به مساحت ۴۴۱۰ متر مربع برای دام‌های زنده در جریان زلزله سال گذشته میانه و سراب انجام داده ایم.

وی ادامه داد: پس از ارزیابی و بررسی ۶۷۶۰ باب از اماکن دامی سراب و میانه، تاکنون ۲۰۰۰ پرونده دامداری تکمیل و به بنیاد مسکن ارسال شده است.

وی در خصوص نهاده‌های دامی توزیع شده در مناطق زلزله زده، اظهار کرد: در مجموع ۱۵۰۰ تن نهاده سبوس در سراب و میانه و ۲۰۰ تن نهاده جو نیز فقط در میانه توزیع شده است.

عمرانی با بیان این‌که ۱۹۹۶ باب از اماکن دامی برای نوسازی به بانک معرفی شده‌اند، گفت: بانک‌های تجارت و ملی عملکرد بهتری را در ارائه تسهیلات به دامداران خسارت دیده داشته‌اند.

وی افزود: از ۱۴۹.۱ میلیارد ریال خسارت معرفی شده با بانک‌ها در شهرستان میانه، تاکنون ۱۰.۸۸ میلیارد ریال پرداخت شده است؛ ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز برای خسارت دامداران سرابی به بانک‌ها معرفی شده که تاکنون ۶۴.۹۵ میلیارد ریال از آن پرداخت شده است.

  • منبع خبر : ایسنا