تحقق شعار «جهش تولید» با تربیت و آموزش نیروی کار ماهر و فعال امکان‌پذیر است
تحقق شعار «جهش تولید» با تربیت و آموزش نیروی کار ماهر و فعال امکان‌پذیر است

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تحقق شعار «جهش تولید» با تربیت و آموزش نیروی کار ماهر و فعال امکان‌پذیر است.

به گزارش نهال امید، علی جهانگیری در جلسه‌ای با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، ضمن تبریک و انتصاب دکتر وکالتی به سمت مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، عملکرد این اداره کل در امر آموزش در حوزه‌های مهارتی در استان را رضایت بخش و مثمرثمر دانست.

وی، با اشاره به شورای مهارت که به پیشنهاد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در استان تشکیل شد، اظهار کرد: این شورا و مصوبات حاصل از آن در جهت پیشبرد اهداف سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور و فرهنگ سازی مناسب در زمینه آموزش‌های مهارتی در استان بسیار حائز اهمیت است.

جهانگیری با اشاره به صنعتی بودن و وجود جوانان با استعداد در استان، تحقق شعار سال ۹۹ که به فرموده مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده را وجود نیروی کار ماهر و متخصص در تمامی حوزه‌ها دانست.

رضا وکالتی – مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به کیفیت بخشی در امر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد.

وی گفت: در زمان تعطیلی کارگاه‌های آموزشی، این اداره کل به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، آموزش‌های مهارتی توسط مربیان مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان به صورت مجازی درحال انجام بود و از نظر ما آموزش هیچ‌گاه تعطیل شدنی نیست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به بحث فرهنگ‌سازی در خصوص آموزش‌های مهارتی در جامعه و تغییرات سریع تکنولوژی در دنیای کنونی، گفت: متأسفانه بحث آموزش‌های مهارتی آنچنان که باید، در جامعه جدی گرفته نشده است و این نیازمند همکاری و توجه بیش از پیش رسانه‌ها به امر آموزش های مهارتی در جامعه کنونی است.

وکالتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه صنایع گفت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای با تعامل و همکاری با صنایع استان در قالب ایجاد مراکز جوار صنعت، به توسعه مراکز آموزشی در استان پرداخته است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش در محل و توسط خود صنایع برای بهره‌وری نیروی کار ماهر، اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان