تجلیل از پیشکسوتان انقلاب به فرهنگ عمومی تبدیل شود
تجلیل از پیشکسوتان انقلاب به فرهنگ عمومی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تجلیل از پیشکسوتان و مبارزان دوران انقلاب اسلامی باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود. حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم سه شنبه شب در مراسم تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی با بیان اینکه چنین آئین‌هایی در حقیقت به نوعی امر به معروف و […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تجلیل از پیشکسوتان و مبارزان دوران انقلاب اسلامی باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم سه شنبه شب در مراسم تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی با بیان اینکه چنین آئین‌هایی در حقیقت به نوعی امر به معروف و عمل به فرایض الهی و دینی است، افزود: مبارزان راه انقلاب جزو کسانی هستند که اعمال صالح انجام داده و در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی اقدامات مهم و تاثیرگذاری در آن دوران خفقان رژیم  ستم شاهی به انجام رساندند.

وی قدردانی از پیشکوتان و افراد دارای تجربه در عرصه ها و رشته های مختلف را امری پسندیده برشمرد و اظهار داشت: چنین برنامه هایی بدون تردید ضمن اینکه مورد پسند جامعه است، برای نسل جوان و آینده کشور نیز دارای پیام های مشخص بوده و آثار مثبتی در الگوسازی برای آنها دارد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به آیات قرآنی و روایات دینی درباره پیشکسوتان و افراد مجرب، ادامه داد: تجلیل و اکرام چنین افرادی در تمام کشورها و جوامع دارای اهمیت است و باید آنها همواره مورد احترام قرار بگیرند، چون تکریم افراد با تجربه جزو آموزه های دینی و مذهبی ماست و از معروفات مهم به شمار می رود.

وی از برخورد غیرمنصفانه تعدادی از مدیران تازه کار نسبت به مدیران قبلی انتقاد و یادآوری کرد: اینکه این مدیران در اولین گام از عملکرد گذشته ها دایم انتقاد کرده و عملکرد آنها را زیرسئوال ببرند، خوب نیست، در حالیکه باید کارهای خوب مدیران گذشته را اعلام کنند و درصدد جبران ضعف های مدیران قبلی باشند نه اینکه فقط به افترا بستن فکر کنند.

حجت السلام آل هاشم مبارزان راه انقلاب اسلامی در دوران رژیم قبلی را  کسانی توصیف کرد که در ایمان به خدا از دیگران سبقت گرفته و با عملکرد خود موجب خشنودی خداوند شدند.

وی ادامه داد: در تبریز بسیاری از افراد بودند که با الهام از  امام راحل سخت ترین شکنجه ها را متحمل شدند، اما هرگز از راهی که در پیش گرفته بودند پشیمان نشدند که در این میان نباید از تلاش ها و راهنمایی های آیت الله شهید قاضی طباطبائی، آن مرد الهی و شجاع غافل شد که به راستی مثل خمینی آذربایجان عمل کرد.

در این مراسم از حجج الاسلام عبدالحمید و جواد باقری بنابی، میرزا نجف آقازاده، محمدتقی قاضی طباطبائی، کریم ارصلانی، ابوالفضل اصلان زاده، محمدعلی نژادساریخانی، جعفر رضائی، مهدی گلابی، محمدحسن عبدیزدانی و بیوک آسایش جاوید به عنوان پیشکسوتان و مبارزان راه انقلاب در آذربایجان شرقی با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.