تبریز صلاحیت کاندیداتوری شهر فعال را دارد
تبریز صلاحیت کاندیداتوری شهر فعال را دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به نهایی شدن آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از نامزدهای شهر فعال، گفت: تبریز هم از نظر ظرفیت و هم از نظر فرهنگ عمومی شایستگی و صلاحیت این را دارد که به عنوان شهر فعال مطرح شود. حجت الاسلام احمد حمیدی با بیان این‌که در حال حاضر یکی […]

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به نهایی شدن آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از نامزدهای شهر فعال، گفت: تبریز هم از نظر ظرفیت و هم از نظر فرهنگ عمومی شایستگی و صلاحیت این را دارد که به عنوان شهر فعال مطرح شود.

حجت الاسلام احمد حمیدی با بیان این‌که در حال حاضر یکی از اولویت‌های حوزه فرهنگی شهرداری تبریز، گسترش ورزش همگانی است، اظهار کرد: در این زمینه ۳۲۰ پارک داریم که پتانسیل استفاده برای طرح‌های مطرح شده در ورزش همگانی را دارد؛ همچنین ۲۲ سالن ورزشی، دو استخر، ۳۲ زمین چمن مصنوعی و بیش از ۱۵۰ ست ورزشی در فضاهای باز موجود است که همه این امکانات در اختیار شهروندان قرار دارد.

وی ادامه داد: البته با وضعیتی که در حال حاضر کرونا به وجود آورده، محدودیت‌هایی ایجاد شده است و همه دستگاه‌ها باید برای گسترش ورزش همگانی تلاش کنند. 

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، طرح «شفا» مخفف شهرهای فعال ایران است که به دنبال طراحی و بازسازی شهر به سمتی است که از فعالیت‌های فیزیکی شهروندان حمایت کند. شهر فعال شهری است که برای تمام اقشار زیرساخت، برنامه‌های مشارکت و کارهای آموزشی را توسط شهردار داشته باشد.

این طرح با هماهنگی کمیسیون کلان‌شهرها و مشارکت محوری شهرداران اجرایی می‌شود و به سمت اخذ استانداردهای لازم در شهرها حرکت و با ایجاد انگیزه برای شهرداران در تلاش است تا زیرساخت‌های توسعه فعالیت بدنی در پیاده‌روها و مسیرهای دوچرخه سواری و سایر رشته‌ها را توسعه دهد. این پروژه شهرداران را به سمت طراحی و ساخت شهر فعال تشویق می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا