تبریز را به شهری امن برای ساکنان تبدیل می‌کنیم
تبریز را به شهری امن برای ساکنان تبدیل می‌کنیم

شهردار تبریز گفت: باید تبریز را به شهری امن برای ساکنانش تبدیل کنیم.

یعقوب هوشیار در کارگاه و دوره تخصصی بین‌المللی میراگرها و جداگرهای لرزه‌ای با ابراز خرسندی از برگزاری این وبینار، گفت: با توجه به شرایط استقرار کلانشهر تبریز در مجاورت گسل‌های فعال و مشکلات عدیده امدادرسانی در برخی مناطق آن، خواسته‌ایم با تبادل اطلاعات داخلی و خارجی از طریق برگزاری این وبینار تخصصی به افزایش آگاهی مهندسان کمک کرده و پذیرای تجارب بین‌المللی باشیم تا بتوانیم نهایتاً با نگاهی بلند مدت تبریز را به شهری امن برای ساکنانش بدل کنیم.

وی افزود: آماده برگزاری هرچه بیشتر جلسات فنی و علمی هستیم تا شاهد دستیابی به دستاوردهای علمی و عملی جهت استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی باشیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این وبینار مقدمه همکاری بلند مدت با سایر موسسات خصوصاً موسسات ژاپنی باشد، خاطرنشان کرد: ضمن تشکر ویژه از جناب آقای پروفسور اگیرا وادا، رئیس جامعه جداگرهای لرزه ای ژاپن درخواست داریم در آینده نزدیک بتوانیم همکاری بسیار خوبی را با آن نهاد داشته باشیم.

شهردار تبریز ادامه داد: روش‌های مدیریت خطر بلایا، مقاوم‌سازی و توان‌بخشی با تاکید بر سیستم جداگرهای لرزه‌ای در ساختمان‌ها و ارتقای آمادگی اجتماعی و دانش برای واکنش‌های اضطراری در کنار انتقال تکنولوژی می‌تواند از موارد این همکاری باشد.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، هوشیار بیان کرد: امیدوارم در این سمینار و ورکشاپ تخصصی با بررسی تجارب مشترک دو کشور ایران و ژاپن از نگاه مهندسِ سازه و زلزله‌شناس برجسته ژاپنی پروفسور آگیرا وادا و متخصصان برجسته خارجی و داخلی و همچنین با ارائه راهکارهای عملی به دست آمده، بتوانیم به راهکارها و پیشنهادهای مفیدی جهت مدیریت بهینه حوادث غیر قابل پیش‌بینی در کشورمان دست یابیم.