تبریز با مشکل شدید کمبود پارکینگ مواجه است
تبریز با مشکل شدید کمبود پارکینگ مواجه است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کمبود پارکینگ یکی از مشکلاتی بوده که شهر تبریز با آن مواجه است که باید در مسیرگشایی ها این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نهال امید، فریدون بابایی اقدم در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به لزوم توجه به سرانه پارکینگ، اظهار کرد: پارکینگ‌ها جزو کاربری‌های عمومی است و همانند مواردی مثل فضای سبز و… باید سرانه پارکینگ نیز به ازای هر شهروند مشخص باشد و تامین شود که متاسفانه در تبریز سرانه پارکینگ مشخص نیست.

او ادامه داد: با این حال مشخص است که در شرایط فعلی و با لحاظ کردن تعداد خودروها، شهر تبریز با مشکل شدید کمبود پارکینگ مواجه است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز خطاب به مدیرعامل سازمان حمل و تقل و ترافیک شهرداری تبریز عنوان کرد: باید طی یک ممیزی، محل و موقعیت پارکینگ‌های فعلی تبریز مشخص شود و همچنین در طرح تفصیلی نیز معین شود که چه فضاها و موقعیت هایی برای ایجاد پارکینگ تعریف شده است.

بابایی اقدم افزود: لازم است تا همزمان با انجام طرح های مسیرگشایی در سطح شهر، لکه‌های پارکینگ نیز در این مسیرها مشخص شود و در بودجه سال ۹۹ نیز این مورد وجود داشته باشد.

  • منبع خبر : شهریار