تایید صلاحیت ۴۰ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در آذربایجان‌شرقی
تایید صلاحیت ۴۰ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در آذربایجان‌شرقی

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۳ درصد داوطلبان انتخابات قبل از بررسی‌ صلاحیت انصراف داده‌اند،گفت: از بین ۸۷ درصد باقی مانده، صلاحیت ۴۰ درصد افراد تایید شد.

صمد عزیزی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: دیروز فرصت ۲۰ روزه بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و امروز نتایج صلاحیت افراد، به ۱۳ حوزه انتخابیه استان و مراکز فرمانداری ها ابلاغ شد.

وی افزود: براساس ماده ۵۲،کسانی که صلاحیت شان احراز نشده است، طبق قانون فرصت دارند مراتب اعتراض خود را برای بررسی مجدد به شورای نگهبان اعلام کنند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: افرادی که رد صلاحیت شده و یا صلاحیت شان احراز نشده است، از امروز تا پنجشنبه ۲۶ دی ماه فرصت دارند اعتراض خود را به صورت کتبی به هیات نظارت در تبریز و یا شورای نگهبان در تهران ارسال کنند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه امسال همزمان با سراسر کشور در ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی برگزار می شود. 

آذربایجان شرقی با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت ۱۹ نماینده در خانه ملت دارد که بیشترین تعداد آن با ۶ نماینده برای شهرستان تبریز و ۲ نماینده برای میانه است.

  • منبع خبر : ایرنا