بیماری کرونا تاکنون در آذربایجان شرقی به خوبی مدیریت شده است
بیماری کرونا تاکنون در آذربایجان شرقی به خوبی مدیریت شده است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: پدیده کرونا تاکنون در استان به خوبی مدیریت شده و با افزایش آمادگی‌ها، به سلامت از این بحران عبور خواهیم کرد.

به گزارش نهال امید، به منظور هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌های مسئول در راستای مدیریت و کنترل ویروس کرونا، ستاد استانی مقابله با کرونا ظهر شنبه بر اساس سیاست‌های کلی وزارت بهداشت به ریاست استاندار آذربایجان شرقی تشکیل شد.

محمدرضا پورمحمدی در این جلسه با اشاره به مدیریت مناسب بیماری کرونا در استان تا این لحظه گفت: تمام تلاش خود را برای افزایش آمادگی‌های لازم انجام می‌دهیم تا به سلامت از این بحران عبور کنیم که هم اکنون مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهادهای مربوطه، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و افزایش آگاه سازی مردم نسبت به این پدیده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده ازقبیل پاکسازی و ضدعفونی سازی محیط‌های عمومی گفت: باید نسبت به رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی، پرهیز از تشکیل تجمعات غیرضروری، افزایش آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های آموزشی و افزایش آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی اقدام کرده و در کنار آن اقدامات پاکسازی و ضدعفونی سازی نیز با قدرت دنبال شود.

مشکلی در خصوص تولید مواد ضدعفونی در استان نداریم

وی از افزایش تولید مواد ضدعفونی در استان خبر داد و گفت: مشکل جدی در این خصوص نداریم، در خصوص تولید ماسک نیز دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی انجام داده است که نتایج آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

مردم اسیر شایعات فضای مجازی نشوند

پورمحمدی با تاکید بر اینکه مردم نباید اسیر شایعات فضای مجازی شوند، گفت: از تمامی دستگاه‌های نظارتی و قضائی خواسته‌ایم که با افرادی که قصد تشویش اذهان عمومی را دارند به شدت برخورد شود که در این راستا شاهد تقویت اقدامات رسانه‌ای و آموزشی صداوسیما و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم.

وی با قدردانی از زحمات کادر پزشکی و درمانی در سراسر کشور و به خصوص آذربایجان شرقی گفت: جامعه پزشکی و درمانی استان به خوبی باید احساس کنند که همگان قدردان تلاش‌های آنان هستند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اختصاص ۸۰ درصد از ظرفیت بیمارستان امام رضا (ع) تبریز به بیماران کرونا، افزایش فضای ایزوله برای بیماران کرونا در سایر بیمارستان‌های استان را نیز خواستار شد.

آخرین آمار از مبتلایان استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با ارائه آماری از تعداد مبتلایان به این ویروس گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان ۹ نفر است که دو نفر از آنها فوت کرده و از شش نفر باقی مانده، حال عمومی پنج نفر خوب است.

محمدحسین صومی ادامه داد: تاکنون از ۱۳۹ نفر نمونه گرفته شده است که احتمالاً نتیجه تعدادی از آنها مثبت خواهد بود.

انجام تست کرونا در خود استان

وی با اشاره به انجام تست کرونا از روز گذشته در خود استان گفت: هم اکنون ۸۰ درصد از ظرفیت بیمارستان امام رضا (ع) تبریز به بیماران کرونا اختصاص یافته و سطح رسیدگی به مبتلایان کرونا و افراد مشکوک با علائم حاد تنفسی بسیار خوب است.

صومی ادامه داد: در دو هفته آینده شاهد افزایش مراجعه به مراکز درمانی با علائم حاد تنفسی خواهیم بود اما انتظار داریم در هفته آخر اسفند و با افزایش دما، میزان تکثیر ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی، تنها راه پیشگیری از شیوع این ویروس است، افزود: ضدعفونی کردن سطوح تماس با مواد شوینده معمولی مانند وایتکس بهترین راه از بین بردن ویروس کروناست.

مهر