بیش از ۸۳ میلیارد تومان طرح روستایی در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد
بیش از ۸۳ میلیارد تومان طرح روستایی در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۳ پروژه به ارزش به ۸۳ میلیارد و ۲۳۷ میلیون تومان مناسبت روز روستا و عشایر در سطح این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نهال امید، تقی کرمی، افزود: در حوزه اقتصادی نیز ۱۷ پروژه با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

وی اظهار داشت: همزمان با روز روستا و عشایر برخی پروژه های استان از طریق ویدئوکنفرانس از سوی رییس جمهوری و بقیه نیز توسط مدیران استانی به بهره برداری می رسد.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۷۰۶ کد آبادی در سطح استان وجود دارد که در ۲ هزار و ۷۰۸ روستا دارای سکنه بوده و یک هزار روستا به مرور زمان خالی از سکنه شده است.

کرمی، ادامه داد: به مرور زمان ۹۰ روستا در سطح استان به شهرها ملحق شده و ۵۰ روستا نیز به شهر ارتقا یافته که از این تعداد ۶ روستا در ۲ سال اخیر به شهر تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر در اثر ایجاد امکانات و زیرساخت ها و ارایه تسهیلات ارزان قیمت در روستاها مهاجرت معکوس روی داده است، یادآوری کرد: در طول ۵ سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان زیاد شده و طی ۳ سال اخیر نیز برای ۴ هزار و ۱۰ طرح روستایی ۴۴۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی سهم استان از تسهیلات وام اشتغال پایدار را ۴۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این مبلغ، ۳۵۰ میلیارد تومان فقط به صنعت کیف و کفش پرداخت شده است.

کرمی، ادامه داد: هم اکنون ۷۶۴ روستای استان فاقد دهیاری بوده چراکه جمعیت آن ها کمتر از حدنصاب لازم برای انتخاب دهیار است ولی فاقد متولی نبوده و دولت برای اجرای طرح‌های عمرانی در این روستا، ۴۱ میلیارد تومان اعتبار به حساب فرمانداری‌ها واریز کرده است.

  • منبع خبر : ایرنا