بیش از ۱۴ میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی مراغه هزینه شده است
بیش از ۱۴ میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی مراغه هزینه شده است

شهردار مراغه گفت: برای آسفالت‌ریزی معابر اصلی و محلات شهر مراغه در سال گذشته، ۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش نهال امید، محمدرضا احمدی به آسفالت ریزی ۲۶۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع از معابر اصلی و محلات مراغه در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: سال گذشته، ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از معابر اصلی و ۱۳۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع از محلات شهر مراغه آسفالت ریزی شد.

وی به پروژه آسفالت ریزی خیابان قدس اشاره کرد و گفت: آسفالت ریزی خیابان قدس مراغه در هفته گذشته با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در مدت سه روز از مهمترین اقدامات شهرداری در حوزه آسفالت ریزی است.

وی به مشخصات پروژه اشاره کرد و گفت: طول خیابان قدس ۶۰۰ متر و عرض آن ۱۴ متر و حجم آسفالت ریزی هشت هزار و ۴۰۰ مترمربع و به تناژ یکهزار و ۵۰ تن است.

شهردار مراغه ادامه داد: خیابان قدس از اصلی ترین محل های تردد شهروندان بود که همراهی و همکاری اصناف و ساکنان خیابان قدس و عموم شهروندان در طول اجرای این پروژه قابل تقدیر است.

احمدی به برنامه های آتی شهرداری در بخش آسفالت اشاره کرد و گفت: امسال آسفالت ریزی خیابان های اصلی از جمله شهید بهشتی، دور رینگ کمربندی، معلم شمالی، شهید قدوسی، خیابان آیت الله طالقانی ( راه آهن)، ۳۵ متری حدفاصل میادین رسالت و الغدیر، ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی و خواجه نصیر شمالی در اولویت برنامه های آسفالت ریزی شهرداری مراغه است.

وی ادامه داد: همچنین محلات اندیشه گلشهر، ۱۲ متری حافظ و خیابان منبع جهانگیر از جمله محلاتی هستند که امسال در اولویت آسفالت ریزی قرار دارند.

وی به نقش پررنگ همکاری شهروندان در راستای ارائه خدمات هر چه مطلوب تر شهرداری تاکید کرد و گفت: شهروندان با پرداخت به موقع عوارض خودرو، نوسازی می توانند همراه و یاری گر شهرداری برای ارائه هر چه بهتر خدمات باشند.

وی افزود: متاسفانه در سال گذشته از ۹۰ هزار خودرو در مراغه، فقط ۶ هزار و ۶۵۷ خودرو عوارض خود را پرداخت کردند که انتظار همراهی و همکاری بیشتر شهروندان را داریم.

شهردار مراغه اضافه کرد: از میزان ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی عوارض خودرو در سال گذشته تنها یکصد و ۱۲ میلیون تومان از سوی شهروندان پرداخت شده است.

احمدی به پرداخت ۳۷ درصدی نوسازی از سوی شهروندان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین در سال گذشته از ۶۴ هزار و ۳۷۵ ملک دارای پرونده ۱۶ هزار و ۹۶۲ ملک عوارض نوسازی خود را پرداخت کردند.

وی ادامه داد: مشارکت و همکاری شهروندان با اجرای پروژه های خدمات رسان توسط شهرداری ارتباط مستقیمی دارد و از این رو همراهی شهروندان در پرداخت عوارض ها برای شهرداری بسیار ضروری و مهم است.

مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز با بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز استان قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.

  • منبع خبر : ایرنا