بیش از چهار کیلومتر از حریم رودخانه ترکمن چای آزاد شد
بیش از چهار کیلومتر از حریم رودخانه ترکمن چای آزاد شد

رئیس حوزه قضائی بخش ترکمن چای از توابع شهرستان میانه گفت: با تلاش ۶ ماهه اخیر این مجموعه و سایر دستگاه های اجرایی بیش از ۴ کیلومتر از حریم رودخانه این شهر آزادسازی شد. سلطانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اقدام با دستور ویژه حوزه قضایی بخش ترکمن چای صورت گرفته است، […]

رئیس حوزه قضائی بخش ترکمن چای از توابع شهرستان میانه گفت: با تلاش ۶ ماهه اخیر این مجموعه و سایر دستگاه های اجرایی بیش از ۴ کیلومتر از حریم رودخانه این شهر آزادسازی شد.

سلطانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اقدام با دستور ویژه حوزه قضایی بخش ترکمن چای صورت گرفته است، افزود: آزادسازی حریم رودخانه با صدور دستور قضائی قاطع مبنی بر اجرای عملیات بازگشایی بستر رودخانه شهر، موجب تسریع در عملیات بازگشایی حریم و بستر رودخانه گردید.

وی اظهار داشت: بخشی از رودخانه شهر ترکمن چای از داخل و مجاورت این شهر با حداکثر دبی ۶۸ متر مکعب در ثانیه با پیش بینی حداکثر سیلاب با دوره بازگشت ۲۵ ساله،  عبور می کند که این رود خانه در سال های گذشته توسط اشخاص مورد تعرض قرار گرفته بود.

سلطانی ادامه داد: متخلفان در حاشیه راست و چپ آن و با پیشروی در داخل بستر رودخانه از طریق خاکریزی،  احداث باغ و باغچه و ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام به تصرف حریم رودخانه کرده بودند که با توجه به دبی بالای رودخانه در صورت وقوع سیلاب و به علت تنگ بودن مقطع رودخانه به طور قطع موجب سرازیر شدن سیلاب به محدثات مسکونی و اراضی شهر ترکمانچای می شد.

وی اضافه کرد: در صورت وقوع هر گونه سیلاب باعث خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی در منطقه می شد که بر همین اساس حوزه قضایی ترکمن چای در راستای پیگیری حقوق عامه دستورات ویژه ای در جهت پیگیری و همچنین اجرای طرح بازگشایی به ادارات تابعه از جمله نیروی انتظامی بخش صادر کرد.

به گزارش ایرنا، ترکمن چای با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر میانه و ۱۴۱ کیلومتری جنوب شرقی شهر تبریز واقع شده است.

  • منبع خبر : ایرنا