بودجه ۵۷۷۷ میلیارد تومانی شهرداری تبریز تقدیم شورا شد
بودجه ۵۷۷۷ میلیارد تومانی شهرداری تبریز تقدیم شورا شد

دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تبریز صبح امروز یکشنبه در عمارت ساعت تبریز با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و هچنین شهردار تبریز برگزار شد. شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز در این جلسه گفت: بودجه ۱۴۰۰  شهرداری تبریز امروز و پس از بررسی و کار کارشناسی تقدیم شورا می شود. […]

دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تبریز صبح امروز یکشنبه در عمارت ساعت تبریز با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و هچنین شهردار تبریز برگزار شد.

شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز در این جلسه گفت: بودجه ۱۴۰۰  شهرداری تبریز امروز و پس از بررسی و کار کارشناسی تقدیم شورا می شود.

تاکید دبیری بر رعایت استانداردها در برف روبی معابر

وی با قدردانی از کارکنان و مدیران خدمات شهری شهرداری تبریز به جهت تلاش های شبانه روزی برای بازگشایی معابر در زمان بارش برف ادامه داد: از شهرداری می‌خواهیم در برف روبی‌ها از استانداردها پیروی کند تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.

رئیس شورای شهر تبریز همچنین با انتقاد از بروکراسی اداری طولانی در شهرداری گفت: در خصوص حقوق ایثار گران شاغل در شهرداری انتظار داشتیم هرچه سریع تر لایحه مصوب آن اجرایی شود اما دلیل طولانی شدن این پروسه قابل قبول نیست.

سال ۱۴۰۰ «سال حفظ و احیای بافت فرهنگی و تاریخی  تبریز»

در ادامه این شکور اکبرنژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز در رابطه با نامگذاری سال ۱۴۰۰ گفت: در این خصوص بارها بحث و گفت‌وگو کرده‌ایم و با حضور اندیشمندان و فرهیختگان استان و کشور جلساتی برگزار شده است که اکثریت اعضای شورا این طرح را امضا کرده‌اند.

در نهایت با رای اعضای شورای شهر تبریز، سال ۱۴۰۰ تحت عنوان «سال حفظ و احیای بافت فرهنگی و تاریخی  تبریز» نامگذاری شد.

تقدیم بودجه ۵۷۷۷ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۰ به شورا

در ادامه، بودجه سال ۱۴۰۰ توسط شهردار تبریز به شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در تشریح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز با بیان اینکه این بودجه بر اساس ۸ محور تعیین شده در سند چشم انداز  تعریف شده است، گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ ، ۱۱ برنامه کلان را دنبال خواهد کرد، به طوریکه ۶۰ درصد بودجه برای توسعه‌ی حمل و نقل عمومی و مترو به عنوان اولین پروژه شهرداری مشخص شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ حقوق کارکنان بیش از ۳۶ درصد افزایش یافت اما با کاهش هزینه های جاری توانستیم این افزایش حقوق ها را مدیریت کنیم. بودجه سال ۱۴۰۰ را انقباضی و در راستای کاهش هزینه ها تدوین کرده‌ و مشارکت شهروندان را در این زمینه مدنظر قرار داده‌ایم‌.

شهردار تبریز اضافه کرد: ۳۶ پروژه شاخص را با هزینه یک هزار و ۴۵میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته ایم و برای احیا و نگهداری بافت تاریخی تبریز بودجه مناسبی در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فاز ۲ خاوران، پارک بزرگ تبریز، اراضی سد امند و سایر پروژه‌ها در سال ۱۴۰۰ عملیاتی خواهد شد، اظهار کرد: در سال ۹۹ حدود ۴۰ پارک محلی در تبریز احداث شده که سعی می‌کنیم تا پایان سال به ۶۰ عدد برسد و در زمینه‌ی تغییر کاربری باغات تبریز نیز برای همیشه تغییر کاربری را از بین برده ایم و توجه ویژه‌ای به توسعه فضای سبز داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت های الکترونیکی و فناوری کرده‌ایم .

شهین باهر با بیان اینکه برای کنترل و مدیریت ویروس کرونا اعتباری در نظر گرفته شده است، افزود: ارائه خدمات محله‌ای با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

وی ضمن تشکر از همکاری محمدباقر بهشتی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  و رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر تبریز در تدوین بودجه سال۱۴۰۰ گفت: بودجه سال آینده بالغ بر ۵۷۷۷ میلیارد تومان است و تحقق بودجه شهرداری به سمت صد درصد حرکت می‌کند و این باعث افتخار است.

لزوم تحقق برنامه ها و رعایت شفافیت در بودجه سال ۱۴۰۰

دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: امیدواریم بودجه تعریف شده واقع گرایانه بوده و تمامی برنامه های تعیین شده در بودجه سال ۱۴۰۰ به درستی انجام شده و شفافیت در بودجه نیز رعایت شود.

غلامحسین مسعودی ریحان، خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز بیان کرد: ۶۰ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ برای حمل ونقل عمومی و مترو در نظر گرفته شده است و در سال جاری نیز عمده بودجه حمل ونقل برای مترو صرف شده است. اما باید از خود سوال کنیم با وجود این مقدار هزینه کرد در مترو، چه مقدار موجب کاهش رفت آمد شخصی شده و چه مقدار از سهم حمل و نقل عمومی را در بر گرفته است.

وی افزود: درآمد مترو تبریز روزانه ۱۲ میلیون تومان است که بعد از تصادف اخیر این مقدار به ۳ میلیون تومان کاهش یافته است. از رئیس شورای شهر انتظار داریم نسبت به اجرای قوانین اداری در شهرداری جدیت به خرج دهند.

مدیریت پادگانی مترو نتیجه عدم نظارت کافی است

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: امروز مترو تبریز تبدیل به پادگان شده و حتی معاونین نیز امکان سوال از مدیر را ندارند که این در سایه نبود نظارت کافی ایجاد شده است.

محمد باقر بهشتی نیز در این خصوص گفت: به جهت رعایت زمان از شهرداری می‌خواهیم اطلاعات کامل بودجه را در اختیار شورا قرار دهد تا بتوانیم با برگزاری جلسات متوالی در عرض دوهفته بودجه را بررسی کنیم.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز اظهار کرد: نامگذاری سال ۱۴۰۰به عنوان میراث فرهنگی اقدامی درست است که لازم‌ است جهتگیری بودجه نیز در این راستا باشد.

گزارش کمیسیون عمران در خصوص مترو معطل بررسی تعرفه عوارض محلی ۱۴۰۰

دبیری در واکنش به سخنان مسعودی ریحان در خصوص مترو گفت: کمیسیون عمران در خصوص تحقیق و تفحص از مترو در جلسات علنی اعلام‌ نظر کند.

سونیا اندیش، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز نیز تاکید کرد: گزارش کمیسیون عمران در خصوص مترو تبریز آماده است اما به دلیل بررسی تعرفه هنوز ارائه نشده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا