بهره برداری از ۸۶۰ میلیارد ریال طرح ارتباطی و مخابراتی در آذربایجان‌شرقی
بهره برداری از ۸۶۰ میلیارد ریال طرح ارتباطی و مخابراتی در آذربایجان‌شرقی

در ششمین روز دهه مبارک فجر طرح‌های حوزه ارتباطات، فناوری اطلاعات و مخابرات آذربایجان‌شرقی با اعتبار هزینه شده ۸۶۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

طرح ساخت یک سایت مخابراتی جدید در شهر تبریز و ارتقای تکنولوژی ۲۹ سایت مخابراتی موجود در سایر شهرهای استان به نسل سوم و چهارم با سرمایه گذاری بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال توسط همراه اول از جمله طرح های بود که امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی راه اندازی شد.  

همچنین طرح احداث ۱۰ سایت مخابراتی جدید و ارتقای تکنولوژی ۲۳ سایت مخابراتی موجود ایرانسل در استان با سرمایه گذاری افزون بر ۲۲۶ میلیارد ریال افتتاح شد.  

بر اساس این گزارش، دیگر طرح های افتتاح شده ارتباطی و مخابراتی شامل تعداد پنج سایت جدید رایتل در شهرهای استان است که مبلغی بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال برای احداث آن ها سرمایه گذاری شده است.

پوشش تلفن همراه برای ۳۸ روستای استان در قالب طرح توسعه خدمات عمومی اجباری در روستاها (USO) با سرمایه گذاری افزون بر ۸۸ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که امروز افتتاح شد.

امروز همچنین ۱۲۴ کیلومتر فیبر نوری در نقاط روستایی آذربایجان شرقی با سرمایه گذاری ۳۳ میلیارد ریالی و ۱۱۳ کیلومتر فیبر نوری در نقاط شهری با سرمایه گذاری ۷۲میلیارد ریال بهره برداری شد.

استاندار آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری طرح های یاد شده گفت: رگ حیاتی توسعه جهانی با فن آوری اطلاعات و ارتباطات ممکن است.  

محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: پهناور بودن ایران اسلامی و ضرورت توزیع عادلانه خدمات از طرف دیگر رقابت با دنیا از جهات فنی و تکنولوژیکی اهمیت دسترسی و پوشش گسترده این امکانات را نمایان می کند.  

وی با اشاره به اینکه صنعت و تجارت وابسته به IT می باشد، اضافه کرد: کوتاه ترین راه برای ایجاد درآمد و اشتغال حوزه IT است البته باید پوشش ارتباطات و مخابرات نیز در آذربایجان شرقی افزایش یافته و تکمیل شود تا مردم از فن آوری های ارتباطی در جهت رفاهشان بهره مند شوند.  

پورمحمدی با تاکید بر اینکه سرعت و کیفیت خدمات اینترنتی هم باید در کنار ضریب پوشش آن مورد توجه کامل قرار گیرد، ادامه داد: قیمت و هزینه برخورداری از اینترنت گران است و باید با کیفیت مناسب و قیمت ارزان به مردم خدمات ارایه شود.  

استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: توسعه دربستر زیرساخت ها صورت می گیرد اما در دنیای امروز موضوع ارتباطات و اطلاعات بسیار مهم است که به برکت انقلاب اسلامی طرح های این حوزه یکی پس از دیگری محقق می شود. 

یوسف شکوری مدیر مخابرات آذربایجان شرقی هم گفت: بیش از ۳ میلیون تلفن همراه، ۲ میلیون و ۸۰۰ مشترک فعال تلفن و ۶۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا با بهره برداری از این پروژه ها که با همکاری وزارت ارتباطات و اپراتورهای همراه فعال در استان اجرا شده است، ۱۶ سایت مخابراتی جدید نسل دو، سه و چهار احداث و تکنولوژی ۵۲ سایت موجود به نسل سه و چهار ارتقا یافت.

  • منبع خبر : ایرنا