بهره‌برداری از خط اختصاصی کشتار بوقلمون در آذربایجان شرقی
بهره‌برداری از خط اختصاصی کشتار بوقلمون در آذربایجان شرقی

نهال امید/ آذربایجان شرقی مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از بهره‌برداری از نخستین خط اختصاصی کشتار بوقلمون استان در شهرستان مرند خبر داد. امیرحسین بهداد با اعلام این‌که اقدامات و عملکرد اداره کل دامپزشکی استان همواره در جهت حفظ و ارتقای بهداشت عمومی جامعه و سلامت مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی است، گفت: خط اختصاصی کشتار […]

بهره‌برداری از خط اختصاصی کشتار بوقلمون در آذربایجان شرقی

نهال امید/ آذربایجان شرقی مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از بهره‌برداری از نخستین خط اختصاصی کشتار بوقلمون استان در شهرستان مرند خبر داد.

امیرحسین بهداد با اعلام این‌که اقدامات و عملکرد اداره کل دامپزشکی استان همواره در جهت حفظ و ارتقای بهداشت عمومی جامعه و سلامت مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی است، گفت: خط اختصاصی کشتار بوقلمون فاز دوم این کشتارگاه صنعتی طیور محسوب می‌شود.

وی، ظرفیت این کشتارگاه طیور صنعتی را دو هزار قطعه در ساعت بیان کرد و افزود: فاز دوم این کشتارگاه که شامل خط اختصاصی کشتار بوقلمون است، ظرفیت کشتار ۵۰۰ قطعه بوقلمون را در هر ساعت دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، وی با اعلام این‌که این نخستین کشتارگاه صنعتی طیور در استان است که بوقلمون را ذبح، قطعه بندی و بسته‌بندی می‌کند، بیان کرد: در این کشتارگاه، بوقلمون‌ها تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی پس از ذبح، با دستگاه‌های تمام اتوماتیک قطعه بندی و بسته‌بندی شده و به بازار عرضه می‌شوند.

  • منبع خبر : ایسنا