بهبودی ۴۵۰ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی
بهبودی ۴۵۰ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بهبودی ۴۵۰ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نهال امید، محمدحسین صومی امروز صبح در جمع خبرنگاران آخرین اخبار مبتلایان به کرونا را ارائه کرد و افزود: با افزوده شدن ۵۴ نفر در روز گذشته تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در استان به ۸۶۷ نفر رسید.

صومی سپس در خصوص آمار فوتی‌های این ویروس در استان نیز گفت: تعداد فوتی‌های این بیماری در استان به ۸۲ نفر رسیده و متأسفانه این آمار بازهم صعودی است.

صومی با اشاره به اینکه تمام بیمارستان‌های استان در کنار بیمارستان امام رضا و سینا آماده مقابله با کرونا هستند، ادامه داد: ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم که با این روند تصاعدی، وضعیت بدتر خواهد شد.

وی از مردم خواست تا از خانه بیرون نروند زیرا بیشتر مبتلایان یا در مراسم عزا و یا مکان‌های شلوغ دچار این ویروس شده‌اند.

وی گفت: تاکنون ۴۵۰ نفر از مبتلایان در استان با ترخیص از بیمارستان به خانه برگشتند. تنها فاکتوری که باعث شکستن زنجیره سرایت کرونا می‌شود خانه نشینی مردم است.

وی ادامه داد: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

وی سپس گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.