بهبودی ۱۱۲۵ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی
بهبودی ۱۱۲۵ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بهبودی یک‌هزار و ۱۲۵ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش نهال امید، محمدحسین صومی شب گذشته در نشست خبری با خبرنگاران که به‌صورت مجازی برگزار شد، آخرین اخبار مبتلایان به کرونا را ارائه کرد و گفت: با افزوده شدن ۷۹ نفر در روز یکشنبه تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در استان به یک‌هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: با فوت ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این ویروس در استان به ۲۰۵ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تمام بیمارستان‌های استان در کنار بیمارستان امام رضا (ع) و سینا آماده مقابله با کرونا هستند و ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم.

وی ادامه داد: شهرستان‌های سراب، مرند، شبستر، میانه، مراغه، تبریز، اهر، آذرشهر و هریس بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند.

وی افزود: مجموعه اطلاعات نشان می‌دهد ویروس کرونا همچنان در استان فعال است. ویروس در هر مکانی که گسترش می‌یابد امکان مبتلا شدن هم بیشتر است.

صومی تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی، مراجعه هنگام رؤیت علائم به مراکز بهداشت و سامانه سلامت لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم خواست در خانه‌های خود بمانند و گفت: با ماندن در خانه می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

وی از بسیج تمام امکانات استان برای درمان مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضدعفونی کردن دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند و کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز دربر می‌گیرد.