بناب یکی از خیرپرورترین شهرهای کشور است
بناب یکی از خیرپرورترین شهرهای کشور است

رئیس دانشگاه بناب، خیرین بنابی را از سرمایه‌های این شهرستان دانست و گفت: شهرستان بناب یکی از خیرپرورترین شهرهای کشور است و این عزیزان در حوزه مدرسه سازی، مسجدسازی، تجهیز بیمارستان، حمایت از دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت و ... جزو سرآمدان کشور هستند.

مجتبی عباسیان در نشست مجمع عمومی بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه بناب، ضمن اشاره مختصر به تاریخ و هدف از تشکیل بنیاد حامیان علم و فناوری در کشور، گفت: بنیاد حامیان علم و فناوری در سال ۹۴ توسط مسئولین وقت وزارتی تشکیل شد و هدف از تشکیل این بنیاد افزایش مشارکت همگانی و مردمی در اقدامات یاریگرانه، هدایای خیرین سخاوتمند و کمک‌های فردی و سازمانی را از بخش‌های مختلف جامعه جذب و به سمت علم و فناوری هدایت کند و نیت خیرین را به دقیق ترین شکل و شیوه ممکن برآورده سازد؛ همه‌ی جوامع پیشرفته، سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری را پایدارترین شیوه برای رفع مشکلات، اصولی‌ترین روش برای ارتقای سطح زندگی و اشتغال و تأثیرگذارترین راه برای اعتلای فرهنگ عمومی و علمی می دانند و ما اعتقاد راسخ داریم که مسیر سربلندی مستمر کشور عزیزمان ایران از طریق مشارکت همگانی در حوزه و موضوع علم و فناوری، پایدارتر و بنیادی تر محقق شود.

وی گفت: در دوره های قبل که بنده مسئولیت ریاست دانشگاه را بعهده داشتم، بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه تشکیل شد اما متاسفانه اهداف و اقدامات مورد نظر در حوزه خیریه ابتر ماند و از سایر دانشگاههای کشور که اقدامات تحسین برانگیزی انجام دادند، عقب ماندیم.

وی افزود: بناب یکی از سرآمدان آموزش عالی در سطح کشور است و در سفر چند روز پیش مقام عالی وزارت علوم به شهرستان بناب و دانشگاه بناب، وی از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی این دانشگاه ابراز رضایت کرده و اعلام کردند که دانشگاه بناب می‌تواند با تلاش و حمایت بزرگان شهر بعنوان یک مرکز آموزش عالی سرآمد در کشور مطرح شود.

گفتنی است؛ در ادامه اعضای بنیاد حامیان علم و فناوری به ایراد سخنرانی پرداختند و انتخابات اعضای هیات امنای این بنیاد پایان بخش این مراسم بود.

به گزارش نهال امید: قربانعلی حقیقت دوست، یحیی داداش کریمی، عباس ممقانی، محمودی مشعوف، جواد نظام پرست، مقصود کفشنوچی، محسن اسعدی، بیک محمدپور بعنوان اعضای اصلی و علی البدل هیات امنای بنیاد و آقایان پاشازاده، رحیم پاکیزه خوی و سرمست بعنوان بازرسان اصلی و علی البدل هیات امنای بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه بناب انتخاب شدند.