بصیرت مردم؛ حماسه ۹ دی را خلق کرد
بصیرت مردم؛ حماسه ۹ دی را خلق کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: حماسه حضور بصیرت مدارانه و انقلابی ملت ایران فتنه خارج نشینان و قانون شکنان داخلی را در نهم دی ماه پایان داد.

به گزارش نهال امید به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه هماهنگی بزرگداشت سالروز حماسه ۹ دی و سیاستگذاری و برنامه ریزی ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر با بیان اینکه سه عنصر اصلی در فتنه ۸۸ نباید فراموش شود، گفت: مدیریت و رهبری هوشمندانه، حکیمانه و بی بدیل رهبر انقلاب که در برابر زیاده خواهی زیاده خواهانی که میخواستند خلاف قانون را قانون کنند یکی از عناصر خنثی شدن فتنه سال ۸۸ بود.

امام جمعه تبریز افزود: تشکیل کمیته صیانت از آرای مردم قبل از انتخابات و تقاضای ابطال انتخابات دو موضوع مهم بود که رهبر انقلاب با مدیریت هوشمندانه اجازه بی قانونی را ندادند.

وی حضور بصیرت مدارانه و انقلابی ملت ایران را دومین عنصر مهم در خنثی شدن فتنه ۸۸ عنوان کرد و گفت: توطئه گران خارجی و قانون شکنان داخلی ۹ماه کشور را به آشوب کشانده بودند اما مردم با بصیرت و زمان شناسی به خیابان ها آمدند تا فتنه انگیزی ها را خاموش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: مردم پیشگام تبریز در آن زمان با بصیرت و آگاهی سیاسی بالا یک روز پیش از دیگر نقاط ایران به پا خواست تا پایه گذار حرکت های مردمی در شهرهای دیگر شود که نقش آیت الله مجتهد شبستری برجسته و اثرگذار بود.

امام جمعه تبریز پیوند عمیق و الهی بین مردم و رهبر معظم انقلاب را عنصری دیگر در خنثی نمودن فتنه ۸۸ دانست و گفت: پیوند رهبری و مردم به حرکت های آشوب گران پایان داد و روز ۹ دی را بعنوان روز بصیرت مردم در تاریخ به ثبت رساند.

وی بصیرت را شناخت از دیروز؛ فردا و امروز دانست و گفت: انسان اگر بصیرت نداشته باشد نا خودآگاه به دشمن کمک میکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حوادث اخیر هم بصیرت مردم بسیار نقش آفرین بود، گفت: هر چند شیوه ابلاغ قانون هدفمندی یارانه بنزین ایراداتی داشت و شرایط بد اقتصادی مردم را در مضیقه قرار داده است اما ملت قهرمان ایران وقتی پای آرمان های انقلاب و ارزش های نظام اسلامی در میان باشد در صحنه حضور دارند و اجازه نمیدهند که فرصت طلبان به امنیت ملی و منافع عمومی لطمه بزنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: مراسم بزرگداشت سالروز حماسه ۹ دی و  راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با شکوه تر از هر سال خواهد بود چرا که ملت ایران در روز حساس و بحران و زمانی که دشمن در صدد ضربه زدن به نظام است با جان و دل در میدان حاضر میشوند.