بسیج، انسجام بخش سرمایه‌های اجتماعی باشد
بسیج، انسجام بخش سرمایه‌های اجتماعی باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر انسجام بخشی سرمایه‌های اجتماعی توسط بسیج، تاکید کرد. حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار ویدئو کنفرانسی با تعدادی از اعضای فعال بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان، با بیان اینکه بسیج باید در همه عرصه‌ها پیشگام و پیشرو باشد، گفت: تشکیل دولت […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر انسجام بخشی سرمایه‌های اجتماعی توسط بسیج، تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار ویدئو کنفرانسی با تعدادی از اعضای فعال بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان، با بیان اینکه بسیج باید در همه عرصه‌ها پیشگام و پیشرو باشد، گفت: تشکیل دولت جوان حزب الهی و تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ در ایران اسلامی از جمله عرصه‌هایی که نیازمند حضور اثرگذار بسیج است که نیروی مردمی بسیج با ولایت مداری باید در این مسیر حرکت موثری داشته باشد.

وی با تاکید بر بازخوانی چشم انداز فرهنگی در سند چشم انداز ۱۴۰۴ «نقشه مهندسی فرهنگی کشور»، ادامه داد: برخورداری از هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی و فعال بودن در مسیر جامعه مهدوی، پیشتازی در اخلاق و رفتار حسنه، دارا بودن جایگاه نخست در عرصه‌های فرهنگی و هنری از جمله ویژگی‌های افق فرهنگی ۱۴۰۴ است که بسیج دانشجویی باید در تحقق آن نقشی اثرگذار داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با یاد آوری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عید قربان، گفت: ایشان می‌فرمایند به موازات تحریم‌های ظالمانه دشمن، یک جریان تحریف هم هست که حقایق را تحریف و واقعیات را واژگون نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب محوری‌ترین تحریف را که تقریباً به همه شایعات، دروغ پراکنی‌ها و شبهه افکنی‌ها جهت می‌دهد و تمام این شیطنت‌ها را به «جریان تحریف» مُبدل می‌سازد، تحریف ناکارآمد نمایی نظام جمهوری اسلامی دانستند، از این رو بسیج دانشجویی در این عرصه هم باید به وظایف خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به تبیین دلایل موفقیت تفکر بسیجی در جامعه، گفت: بسیج با روحیه مردمی، بصیرت و آگاهی سیاسی بالا و به‌دور از سیاست زدگی‌ها، خالصانه وارد میدان عمل می‌شود تا به فرمان ولایت جامه عمل بپوشاند.

وی شاخصه ولایت مداری را ویژگی منحصر به فرد و برجسته در تشکل مردمی بسیج خواند و ادامه داد: بسیج با آرمان خواهی در جریانات اجتماعی و جلوگیری از فساد فعالیت‌های بزرگی داشته است و مصداق بارز آن را در فعالیت بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز شاهد بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر امید بخشی و نشاط آفرینی در جامعه، گفت: یکی از مصادیق جنگ نرم دشمن، گرفتن امید از جوانان، سلب اعتماد و کم کردن نشاط اجتماعی است که در این عرصه هم بسیج به‌عنوان نیروی کارآمد جامعه باید نقشی اثرگذار داشته باشد.

وی روشنگری، هدایت بخشی و دست گیری از نیازمندان و افراد بی‌بضاعت را از دیگر نقش‌های بسیج در جامعه برشمرد و گفت: همه فعالیت‌های بسیج باید انسجام بخش سرمایه‌های اجتماعی و در راستای تحقق دولت جوان حزب الهی باشد.

  • منبع خبر : ایسنا