بسته سرمایه‌گذاری برای بزرگترین بازارچه صنایع‌دستی آذربایجان شرقی تدوین شد
بسته سرمایه‌گذاری برای بزرگترین بازارچه صنایع‌دستی آذربایجان شرقی تدوین شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از تدوین بسته سرمایه‌گذاری بازارچه صنایع‌دستی قزلجه میدان تبریز به عنوان بزرگترین بازارچه استان خبر داد.

به گزارش نهال امید، احمد حمزه زاده پس از جلسه بررسی و تعیین بسته‌های سرمایه‌گذاری پیشنهادی بازارچه صنایع‌دستی قزلجه میدان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، گفت: بازارچه صنایع‌دستی قزلجه میدان در ورودی شهر تبریز جنب آزادراه و روستای قزلجه میدان واقع‌شده و از مساحتی بیش از ۴۳ هزار مترمربع برخوردار است.

وی گفت: این بازارچه با ایجاد ۱۵۳ واحد کارگاهی و نمایشگاهی صنایع‌دستی و همچنین واحدهای تجاری و تفریحی یکی از بزرگ‌ترین بازارچه‌های صنایع‌دستی کشور خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این جلسه بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری این اداره کل و شرکت شهرک های صنعتی استان تدوین شد، افزود: در این جلسه مقرر شد تا این بسته پیشنهادی به‌صورت مشارکت مدنی طی مراحل اداری در قالب ماده ۲۷ در فراخوانی ارائه شده و جذب سرمایه‌گذار آن انجام شود.

حمزه زاده خاطرنشان کرد: پس از جذب سرمایه‌گذار برای بازارچه صنایع‌دستی قزلجه میدان، عملیات ساخت و تکمیل این پروژه که هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی خوبی همراه است، تداوم خواهد یافت.

 کلنگ ساخت نخستین ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اوایل دی ماه ۱۳۹۷ در محدوده روستای «قزلجه میدان» در ۱۰ کیلومتری شرق تبریز زمین زده شد و برای ساخت آن ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده است.

 ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی استان در آزاد راه پیامبر اعظم جنب پلیس راه تبریز – بستان آباد در قالب ۱۵۳ قطعه کارگاهی احداث می شود که پیش بینی می شود با ساخت و با بهره برداری کامل از این ناحیه صنعتی، زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر فراهم شود.

  • منبع خبر : ایرنا