برگزاری مسابقه عکاسی «لحظه خوب خواندن» در آذربایجان‌شرقی
برگزاری مسابقه عکاسی «لحظه خوب خواندن» در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل کانون آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌های متنوع بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی توسط این نهاد گفت: برگزاری مسابقه عکاسی «لحظه خوب خواندن» از جمله این برنامه‌هاست. علی بینش روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه‌های هغته کتاب در کانون پرورش فرکی کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین […]

مدیرکل کانون آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌های متنوع بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی توسط این نهاد گفت: برگزاری مسابقه عکاسی «لحظه خوب خواندن» از جمله این برنامه‌هاست.

علی بینش روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه‌های هغته کتاب در کانون پرورش فرکی کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و تبیین نقش خانواده‌ها در تعمیق و گسترش نهضت کتابخوانی برگزار می‌ شود.

وی با اشاره به این که تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در طول سال بر مبنای کتاب و کتابخوانی طراحی و اجرا می‌شود، اظهار کرد: کتابخانه‌های کانون در سراسر آذربایجان شرقی امانت کتاب و اجرای فعالیت‌های کتاب محور را در اولویت اصلی برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: امسال به دلیل شرایط کرونائی، برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب در فضای مجازی و از طریق سایت kpf.ir و نیز شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

وی اجرای طرح ادبی «آینه کتاب» به منظور معرفی بهترین کتاب‌های خوانده شده توسط کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه عکاسی ‌«لحظه خوب خواندن» و ثبت کتابخوانی کودکان و نوجوانان بر قاب دوربین، معرفی کتاب‌های کودک و نوجوان از طریق انیمیشن و کلیپ برای خانواده‌ها و اجرای مسابقه کتابخوانی با مشارکت دفاتر تسهیل‌گری استانداری را از جمله برنامه‌هائی عنوان کرد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در بزرگداشت هفته کتاب اجرا خواهد کرد.

گفتنی است در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار جلد کتاب تخصصی کودک و نوجوان در موضوعات مختلف علمی، دینی، رمان و قصه در ۳۲ کتابخانه ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به امانت داده می‌شود.

تا پیش از شیوع کرونا، سالانه بیش از ۲۰۰ هزار کودک و نوجوانان از برنامه های متنوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی بهره مند می شدند.

  • منبع خبر : ایرنا