برقراری سفرهای نوروزی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسارت بار است
برقراری سفرهای نوروزی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسارت بار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز برقراری سفرهای نوروزی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی را خسارت بار عنوان کرد و گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جریان سفرهای نوروزی به آذربایجان شرقی ضروری است.

بهمن نقی پور در شصت‌وسومین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: تکمیل واکسیناسیون برای تمامی مسافران نوروزی نیز باید مد نظر باشد تا این دوران با کمترین خسارت کرونایی سپری شود.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های فعالان نظام سلامت در مقابله با کرونا ادامه داد: مسئولین واحدهای بهداشتی در تمامی شهرستان‌ها برای تکمیل واکسیناسیون کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی خود اهتمام جدی داشته باشند.

نقی پور، افزایش رفت و آمدهای خانوادگی و سفرهای نوروزی به آذربایجان شرقی را قابل پیش‌بینی خواند و ادامه داد: ضروری است دستورالعمل‌های لازم جهت اطلاع رسانی مکان و زمان مراکز نمونه گیری و واکسیناسیون و نیز آخرین دستورالعمل‌های مربوط در این زمینه توسط معاونت بهداشت و درمان به کلیه مراکز بهداشتی درمانی و مراکز اقامتی و گردشگری و رسانه‌های گروهی استان ارسال شود.

وی بر ضرورت توجه به فرهنگ سازی و ترویج «سفر سالم و ایمن» تاکید کرد و افزود: بر این اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه‌ی بروشورهای آموزشی در مبادی ورودی شهرها باید در اولویت برنامه‌های مجموعه‌های مرتبط از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر ارزیابی عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: مقرر شده است واحد ارزیابی عملکرد و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی تبریز عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی را در خصوص کرونا به صورت هفتگی آماده و گزارش کنند.

وی با بیان اینکه در راستای توجه به موضوع مرگ ومیر ناشی از کووید ۱۹ کمیته علمی با همکاری معاونت درمان، بهداشت و معاونت تحقیقات و فن‌آوری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل جلسه فوری دهد، اضافه کرد: در این کمیته باید مسایل مرتبط مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و واحدهای اجرائی از نتایج این تحقیقات بهره مند شوند.

به گزارش نهال امید ، نقی پور، تجویز داروهای خارج از پروتکل های بهداشتی و درمانی برای بیماران کرونایی توسط پزشکان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: معاونت‌های درمان، غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی به این مسئله حساس شده و باید این موضوع مورد رصد دقیق قرار بگیرد و نتایج انجام اقدامات در جلسه آتی ستاد کرونا ارائه شود.