بررسی راهکارها و شیوه‌های نوین تبادل ارزی به منظور مقابله با تحریم‌های بانکی در مجلس
بررسی راهکارها و شیوه‌های نوین تبادل ارزی به منظور مقابله با تحریم‌های بانکی در مجلس

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه فراکسیون راهبردی مجلس که روز سه شنبه برگزار شد، راهکارها و شیوه‌های نوین تبادل ارزی در جهان به منظور مقابله با تحریم‌های بانکی بررسی شد. حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در این خصوص اظهار کرد: در این جلسه نوسانات و مشکلات ارزی و موضوع […]

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه فراکسیون راهبردی مجلس که روز سه شنبه برگزار شد، راهکارها و شیوه‌های نوین تبادل ارزی در جهان به منظور مقابله با تحریم‌های بانکی بررسی شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در این خصوص اظهار کرد: در این جلسه نوسانات و مشکلات ارزی و موضوع رمز ارزها با حضور ۴۰ نفر از نمایندگان، سرپرست بانک رفاه و جمعی از کارشناسان بانکی  بررسی شد.

وی ادامه داد: راهکارها و شیوه‌های نوین تبادل ارزی در جهان به منظور مقابله با تحریم‌های بانکی و روش‌های بهینه‌سازی شیوه‌های پرداخت در سیستم‌های بانکی که می‌تواند نقش موثری در مدیریت ناسامانی ارزی ایفا کند، از جمله موارد بررسی شده در این جلسه بود.

وی با اشاره به این‌که مسئله استفاده از «رمز ارزها» به عنوان یکی از شیوه‌های جدید در دنیا بوده و فعالان اقتصادی و بانکی بر لزوم رسیدگی به این موضوع تاکید دارند، گفت: در این جلسه پیشنهاد شد نمایندگان در اسرع وقت نسبت به تدوین قوانین رمز ارز اقدام کنند.

میرتاج‌الدینی گفت: در خصوص موضوع بازارهای غیررسمی که توسط عده‌ای در خارج از کشور با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور راه افتاده و سبب دامن زدن به نوسانات ارزی می‌شود، تصمیم فراکسیون بر این پیشنهاد بود که بانک مرکزی، بازار متشکل ارزی و ارز آنی و فردایی را راه انداخته و مانند بورس بازارگردانی کند.

به گزارش نهال امید، مقرر شد نمایندگان مجلس با احصای نظر از کارشناسان، طرح‌ها و پیشنهادات خود را در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند که آقایان جعفر قادری و محسن زنگنه طرح‌هایی در این زمینه ارائه دادند.

  • منبع خبر : ایسنا