برخورد شدید با هر گونه ساخت و ساز در اراضی ملی و کشاورزی اسکو
برخورد شدید با هر گونه ساخت و ساز در اراضی ملی و کشاورزی اسکو

فرماندار شهرستان اسکو با تاکید بر اینکه مسامحه با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی خیانت در حق مردم است، گفت: با هرگونه ساخت و ساز در اراضی ملی و کشاورزی به شدت برخورد و در بدو شروع عملیات متوقف می شود.

به گزارش نهال امید، بابک رضی منش در جلسه مشترک ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و کارگروه حفاظت از اراضی ملی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار کرد: تغییر کاربری‌ها، حصارکشی و غفلت در اجرای قوانین باغ‌های این شهرستان را تهدید می‌کند .

وی با بیان اینکه عزم همگانی و اراده عمومی برای اجرای درست قوانین و مقررات لازم بوده و وظیفه دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای قوانین بیشتر و حساس‌تر است، ادامه داد: با تقویت نظارت و کنترل اجازه تعرض به حقوق مردم و دولت به اشخاص فرصت طلب و سودجو داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز به شدت برخورد خواهد شد، افزود: همکاری‌های تنگاتنگ دادگستری، دادستانی و نیروی انتظامی با دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در زمینه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان شایسته تقدیر است.

رضی منش اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید مسوولیت خود را در قبال ایجاد و افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز بپذیرند و پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها به منافع دراز مدت شهر توجه و تمرکز کرده و نباید به ماده ۱۰۰ به چشم محل درآمد شهرداری چشم دوخت که به یقین تسری این نگاه در آینده خسارت‌های جبران ناپذیری به شهر تحمیل خواهد کرد.

فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه تغییر کاربری‌ها، حصار کشی و غفلت در اجرای قوانین باغ های شهر اسکو را تهدید می‌کند اظهار کرد: متاسفانه افزایش چشم گیری در تغییر کاربری های غیر مجاز نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده بطوری که در ۲ماهه سال جاری ۲۴ پرونده با مساحت ۶۷۰۰ مترمربع تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

رضی منش گفت: باغات زیبای اسکو بزرگ‌ترین ثروت این شهر است و باید برای بهره برداری از این ثروت برنامه داشته باشیم نه اینکه با تساهل و تسامح باعث از بین رفتن آن شویم.
وی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان موظفند از ارائه هرگونه خدمات زیربنائی به ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از قوانین و مقررات خودداری کنند.

وی تاکید کرد: شهرداری و جهاد کشاورزی باید از وقوع ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهر ممانعت کنند و هماهنگی و همکاری جهاد کشاورزی و شهرداری در حفاظت از حریم شهر نیز باعث هم افزایی خواهد شد.

وی گفت: ۶۶ هزار هکتار منطقه حفاظت شده سهند نیازمند تمرکز و توجه ویژه اداره محیط زیست شهرستان در حفاظت و صیانت از این ثروت ارزشمند است.

وی افزود: پیشگیری و مقابله با آتش سوزی، شناسایی مناطق مستعد آتش سوزی ، استقرار تجهیزات و آموزش نیروها از اولویت و اهمیت برخورداراست و افرادی که در محدود نقاط مستعد آتش سوزی سکونت دارند جهت پیشگیری و مقابله باید آموزش ببینند.

رضی منش خاطرنشان کرد: مناطق مستعد آتش سوزی در سطح شهرستان شناسایی شده و اداره منابع طبیعی باید با سازماندهی نیروهای محلی و ارائه آموزش‌های لازم مدیریت بحران جامعه محور را تقویت کند.

وی ادامه داد: شرکت عمران و شهرداری سهند برای حفاظت و صیانت از محدوده گردشگری هشت بهشت از آتش سوزی‌های احتمالی برنامه داشته باشند.

فرماندار شهرستان اسکو گفت: عمده دلیل آتش سوزی در مراتع و پارک‌ها در شهرستان عامل انسانی است و آگاه سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در صیانت مراتع و منابع طبیعی ضرورت دارد با برگزاری کلاس‌های آموزشی در میان افراد و نیز از راه فضای مجازی آگاهی لازم به افراد داده شود.

  • منبع خبر : ایسنا