برخورد با ۳۵ تور گردشگری غیرمجاز در آذبایجان‌شرقی
برخورد با ۳۵ تور گردشگری غیرمجاز در آذبایجان‌شرقی

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در روزهای اخیر با تعداد ۳۵ تور گردشگری غیرمجاز در شهر تبریز برخورد شد.

به گزارش نهال امید، علیرضا بایرام زاده افزود: متاسفانه فعالیت تورهای غیر مجاز باعث به وجود آمدن مشکلات اجتماعی و زیست ‌محیطی شده است که این مسایل لزوم رسیدگی به وضعیت چنین تورهایی را اجتناب ناپذیر می کند. 

وی اظهار کرد: بر اساس جلسات برگزار شده با فرماندهی انتظامی و اداره کل دادگستری استان، نخستین مانور برخورد با گروه‌های گردشگری غیرمجاز در تبریز انجام شد و تیم مشترک بازرسی با حضور در مبادی خروجی شهر، ضمن شناسایی گروه‌های خاطی طبق مستندات پلیس فتا، از آغاز سفر آنها جلوگیری کرد.

بایرام زاده اضافه کرد: در همین راستا در صورت مشاهده فعالیت مجدد هرگونه تور گردشگری که به ‌صورت رسمی از اداره کل میراث فرهنگی استان مجوز اخذ نکرده باشد، برخورد و پرونده آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

وی از مردم درخواست کرد هنگام ثبت‌نام تور در فضای مجازی از ماهیت، مجاز بودن فرد حقیقی یا حقوقی از طریق شماره تلفن ۳۵۵۴۶۰۴۱ و وب‌سایت اداره کل به آدرس www.eachto.ir اطلاع یافته و از ثبت‌نام در تورهای غیرمجاز خودداری کنند.

  • منبع خبر : ایرنا