برخورد با نانوایی‌های متخلف و کم‌فروش در تبریز/ استفاده از کنجد سیاه در نان ممنوع
برخورد با نانوایی‌های متخلف و کم‌فروش در تبریز/ استفاده از کنجد سیاه در نان ممنوع

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار تبریز با اشاره به ابلاغ اصلاح قیمت‌های نان، گفت: این انتظار از بازرسان صمت، اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف وجود دارد که با تدابیر ویژه و افزایش بازرسی‌ها با متخلفان و کم فروشان برخورد کنند.

به گزارش نهال امید، علیرضا رجبی در جلسه گروه کاری گندم، آرد و نان شهرستان تبریز، با اشاره به ابلاغ اصلاح قیمت‌های نان اظهار کرد: نان قوت اصلی مردم و جایگاه خاصی در مباحث جامعه دارد و حساسیت این امر ایجاب می‌کند تا قیمت‌ها، مقدار وزن چانه خمیر و وزن نان ابلاغی از طرف نانوایان طبق مقررات رعایت و اجرا شود.

وی ضمن گلایه از نحوه بازرسی‌ها بعداز ابلاغ قیمت‌ها، گفت: بازرسی‌های مدون و مستمر دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی و غله می‌تواند به مکلف کردن رعایت قیمت‌ها و کیفیت نان از طرف نانوایان کمک کند.

وی با اشاره به شرایط جامعه و بحث بیماری کرونا و رعایت موارد بهداشتی در نانوایان نیز گفت: تمامی نانوایان باید شیوه‌های بهداشتی را که مهم‌ترین آن فاصله گذاری اجتماعی هوشمند است را رعایت و اجرا کنند.

در این جلسه استفاده از کنجد سیاه در تمامی نانوایی ها ممنوع اعلام شد و مقرر شد اتحادیه نانوایان نسبت به کنترل، نصب در دید عموم قیمت‌های ابلاغی اقدام و برابر تاکیدات و مصوبات قبل نسبت به تهیه دفتر ثبت بازرسی در کلیه نانوایان اقدام کنند و بحث بازرسان افتخاری در محلات در امر بازرسی از نانوایان بیشتر مورد توجه مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان تبریز