برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در آذربایجان‌شرقی
برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در آذربایجان‌شرقی

سرپرست معاونت‌گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: به کمک مراجع انتظامی و قضایی با تورهای غیرمجاز گردشگری استان برخورد می‌شود.

به گزارش نهال امید، علیرضا بایرام‌زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تثبیت نسبی شرایط بیماری کرونا در آذربایجان شرقی و آغاز به فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری شاهد اطلاع رسانی و برگزاری تورهای غیرمجاز در استان هستیم که به منظور برخورد با آنها، هماهنگی های لازم با مراجع قضایی و انتظامی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حوزه گردشگری بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کرونا متحمل شده است، افزود: دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی به رغم زیان مالی فراوان، همراهی بسیار خوبی انجام داده اند و با رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به تدریج در حال آغاز فعالیت خود هستند بر این اساس با فعالیت تورهای غیرمجازی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ می‌کنند و می تواند تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات تور با عناوینی مانند گروه گوهنوردی و طبیعت گردی بدون داشتن مجوز بند “ب” ممنوع است، گفت: فعالیت این گروه ها از سوی معاونت گردشگری و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان رصد و گزارش آن به پلیس فتا برای پیگیری قضایی ارسال می شود. 

بایرام زاده اظهار کرد: مخاطبان می توانند در صورت مشاهده موارد تخلف، موضوع را به شماره ۰۴۱۳۵۵۴۶۰۴۰ اطلاع دهند.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در رده ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و میراث فرهنگی است.

با وجود اینکه آذربایجان شرقی و تبریز از مزیت های نسبی گسترده و تاثیرگذار گردشگری در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و تاریخی برخوردار است، اما سهم آن از صنعت گردشگری کشور متناسب با این جایگاه نیست.

  • منبع خبر : ایرنا