برترین‌های دومین جشنواره عکس ارسباران معرفی شدند
برترین‌های دومین جشنواره عکس ارسباران معرفی شدند

اختتامیه دومین دوره جشنواره عکس ارسباران با حضور عکاسانی از سراسر کشور، شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی و مسوولان در سالن میرزا جعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار و آثار برتر این جشنواره معرفی شدند.

پس از بررسی هیئت داوران جشنواره در بخش مستند اجتماعی؛  محمدجواد سروری از اهر با عکس «طبیعت گردی و کوهپیمائی» حائز رتبه اول، آرش شادمند از کلیبر با عکس «زندگی روستائی» حائز رتبه دوم، بهزاد عظیمی از تبریز با عکس «یک روز برفی» و امیر یوسفیان اهری از اهر موفق به کسب مقام شایسته تقدیر در بخش مستند اجتماعی شدند.

در بخش طبیعت و معماری مهدی ایمانی از اهر با عکس “کوههای مریخی دره زگلیگ کوربلاغ” صاحب مقام اول، جواد صدری اسفنجانی از تبریز با عکس «بالاتر از ابرها» صاحب مقام دوم، سعید احمدزاده از هادی شهر با عکس تالاب بیارا (خاروانا) صاحب مقام سوم و ابراهیم علیپور از شهر بانه با عکس (بقعه شیخ شهاب الدین) موفق به کسب مقام شایسته تقدیر این بخش شدند.

بخش ویژه این جشنواره به صنایع دستی منطقه یعنی ورنی اختصاص داشت که مجید حجتی از با عکس «ورنی بافی» به مقام اول رسید.

در بخش تلفن همراه این جشنواره نیز یک مقام شایسته تقدیر و ۳ مقام هم سطح داشت که جابر غلامی از اراک با عکس «زندگی عشایر قره داغ»، امید محمدی از بانه با عکس «رنگرزی سنتی»، علیرضا رحمانی از تاکستان با عکس «بازار اوچ دکانلار» صاحب عناوین برگزیده و سجاد امینی فر از کلیبر با با عکس «عاشورا» صاحب عنوان شایسته تقدیر شدند.

در این دوره ثبت لحظه وقوع حادثه برخورد اسب سوار عشایر از طرف دبیرخانه عکس ارسباران مورد توجه قرار گرفت و در نتیجه فرشید فرج الهی از کلیبر با عکس «مه لقا خانی» به عنوان برگزیده رسید.

مه لقا خانی اسب سوار برتر مسابقات ورزشی عشایر در دوره های متوالی در بیست و ششمین دوره این مسابقات به علت برخورد با اسب سوار دیگری دچار حادثه شد و نتوانست مثل همیشه به خط پایان و رتبه برتر برسد.

تعداد ۳۱۱۲ اثر از۲۱۶عکاس از ۱۶ استان کشور و ۲ شرکت کننده از کشورهای (کانادا و بوسنی) به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و طبق رای داوران تعداد ۶۵ اثر از ۴۳ عکاس به «مرحله نهائی» دومین جشنواره عکس ارسباران راه یافتند.

  • منبع خبر : ایرنا