برای نخستین بار در کشور انجام شد؛ ساخت دستگاه ضدعفونی کننده فوگر حرارتی توسط دانشجویان بسیجی تبریز
برای نخستین بار در کشور انجام شد؛ ساخت دستگاه ضدعفونی کننده فوگر حرارتی توسط دانشجویان بسیجی تبریز

دانشجویان بسیجی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده فوگر حرارتی شدند.

به گزارش نهال امید، دستگاه ضدعفونی کننده فوگر حرارتی که توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی طراحی و ساخته شده است و با حضور سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا رونمایی شد.

یونس پورگجینی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: دستگاه فوگر حرارتی که توسط بسیجیان نخبه بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برای اولین بار در کشور طراحی و تولید شده است جزو نیازهای اساسی کشور در بحث مبارزه با ویروس منحوس کرونا است.

وی به مزایا و ویژگی‌های این دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین مزیت دستگاه کاملاً بومی بودن آن است که این بومی بودن قیمت دستگاه را ۱۰ برابر کمتر از نمونه‌های خارجی کرده است.

پورگجینی قابلیت ضدعفونی دستگاه‌های حساس الکترونیکی و خودپردازها، ضدعفونی اداره‌ها و اماکن سرپوشیده بدون آسیب رساندن به اسناد و مدارک، بالا بودن سرعت و کیفیت ضدعفونی و ماندگاری بالا و نفوذ در تمام قسمت‌ها از دیگر مزایای دستگاه فوگر حرارتی عنوان کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی شرقی گفت: برای تولید انبوه رساندن این طرح، برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و به حول قوه‌الهی عملیاتی خواهد کرد.

  • منبع خبر : مهر