بدترین تراکتور مقابل استقلال مجیدی/ رکوردی که آبی‌ها می‌توانند به آن برسند!
بدترین تراکتور مقابل استقلال مجیدی/ رکوردی که آبی‌ها می‌توانند به آن برسند!

استقلال در صورت پیروزی مقابل تراکتور در دیدار روز جمعه، می‌تواند به ۲ آمار منفی‌اش در تقابل‌های لیگ برتری ۱۳ فصل اخیر با سرخ‌پوشان تبریزی پایان دهد.

به گزارش نهال امید ، تقابل‌های استقلال و تراکتور پس از صعود دوباره پرشورها به لیگ برتر در فصل ۸۹-۸۸ حساسیت زیادی داشته است. تراکتور در ۱۳ فصل گذشته یکی از دشوارترین رقبای استقلال در لیگ برتر محسوب می‌شود؛ ویژگی‌ای که البته تراکتور در دو فصل اخیر از خود نشان نداده است.

آمار لیگ برتری استقلال و تراکتور مقابل یکدیگر

مصاف‌های لیگ برتری این دو تیم از لیگ نهم تا لیگ بیست و یکم ۲۵ مرتبه بوده که ۹ برد برای تراکتور و ۸ برد برای استقلال بوده و ۸ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. استقلال در صورت برد در دیدار روز جمعه به تعداد بردهای تراکتور در این سال‌ها می‌رسد.

در این دیدارها هر دو تیم ۳۲ گل به ثمر رسانده‌اند. شیخ دیاباته با ۵ گلی که در لیگ نوزدهم و بیستم به تراکتور زد، بهترین گل‌زن تقابل‌های لیگ برتری این دو تیم از سال ۸۸ بوده است.

بدترین تراکتور مقابل استقلال فرهاد مجیدی

تراکتور از سال ۸۸ تا به امروز فقط یک بار با رتبه‌ای بدتر از رتبه‌ای که الان در جدول رده‌بندی لیگ برتر دارد (رتبه سیزدهم) به مصاف استقلال رفته است. استقلال در هفته سوم لیگ هجدهم در شرایطی میزبان تراکتور بود که سرخ‌پوشان تبریزی در رده چهاردهم جدول رده‌بندی قرار داشتند که این بازی با تک گل سرور جپارف به سود استقلال به پایان رسید.

البته با توجه به این که آن رتبه مربوط به ابتدای فصل می‌شده و هنوز جدول لیگ برتر سر و شکل پیدا نکرده بوده، می‌توان گفت که تراکتور امروز، بدترین تراکتوری است که طی این ۱۳ فصل مقابل استقلال قرار گرفته است.

استقلال مجیدی، رکورد تراکتور را می‌زند؟

تراکتور یکی از تیم‌هایی بوده که در برهه‌های حساس زیادی مانع از قهرمانی استقلال شده است. آبی‌های پایتخت هنوز خاطرات تلخ باخت یک بر صفر هفته هجدهم لیگ هجدهم یا شکست ۴ بر یک هفته بیست و نهم لیگ چهاردهم از یادشان نرفته است اما استقلالی‌ها امیدوارند که باتوجه به تعدیل قدرت تراکتور در لیگ بیست و یکم، این تیم نتواند مانعی بر سر راه تیم‌شان باشد.

بهترین رکورد لیگ برتری تراکتور مقابل استقلال مربوط به حد فاصل لیگ سیزدهم تا لیگ شانزدهم می‌شود که در ۸ دیدار مقابل آبی‌های پایتخت شکست‌ناپذیر ماندند. ۵ برد و ۳ تساوی حاصل کار تراکتور در آن دیدارها بود.

استقلال اما در حال حاضر به بهترین رکورد خود مقابل تراکتور در لیگ برتر رسیده و از لیگ نوزدهم تا الان در پنج دیدار لیگ برتری مقابل سرخ‌پوشان تبریزی شکست نخورده و ۴ پیروزی و یک تساوی کسب کرده است.

این رکورد تراکتور مقابل استقلال در دیدار روز جمعه شکسته نمی‌شود اما رکورد دیگر تراکتور که استقلال به آن رسیده و می‌تواند بشکند، تعداد پیروزی متوالی است.

بهترین رکورد تراکتور در این زمینه مربوط به لیگ پانزدهم و شانزدهم است که این تیم در سه دیدار متوالی با نتایج ۳ بر ۲، ۲ بر یک و یک بر صفر استقلال را شکست داد. استقلال اما در دیدار دور رفت این فصل و با پیروزی یک بر صفر مقابل تراکتور به این رکورد رسید و حالا می‌تواند با پیروزی در دیدار روز جمعه، این رکورد را هم از تراکتور بگیرد.