بخش صنعت، بیشترین مصرف کننده برق تبریز است
بخش صنعت، بیشترین مصرف کننده برق تبریز است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: بیشترین مصرف برق در حوزه‌ی برق تبریز توسط بخش صنعتی با 35 درصد و پس از آن به ترتیب بخش‌های خانگی با 34 درصد، عمومی و سایر مصارف هر کدام با 11 درصد، کشاورزی با 7 درصد و روشنایی معابر با دو درصد قرار دارند.

به گزارش نهال امید، عادل کاظمی با بیان این‌که بیش از دو میلیون نفر در حوزه‌ی کاری این شرکت زندگی می‌کنند، گفت: برق تبریز دارای یک میلیون و ۱۲ هزار و ۷۳۰ مشترک شهری و روستایی است.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق تبریز در گستره‌ی ۴۷۷۰ کیلومتر مربع در سه شهرستان تبریز، اسکو و آذرشهر و ۹ شهر مشغول خدمات‌رسانی بوده و تعداد کل روستاهای برق‌دار شرکت نیز ۱۴۴ روستا است.

وی افزود: هم‌اکنون در حوزه‌ی کاری برق تبریز، ۶۹۲۹ دستگاه ترانسفورماتور هوایی و زمینی با ظرفیت ۲۰۲۹ مگاولت آمپر در حال بهره‌برداری بوده و کل خطوط فشار متوسط و ضعیف برق تبریز نیز ۹۴۴۴ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز یادآور شد: ۲۴۱ فیدر فشار متوسط و ۲۸ پست فوق توزیع با ظرفیت ۱۸۲۰ مگاولت آمپر در امر توزیع نیروی برق در حوزه‌ی شرکت به‌کار گرفته شده‌اند.

وی گفت: طی سال ۹۸، تعداد ۲۲هزار و ۶۶۷ مشترک جدید به برق تبریز اضافه شده‌اند که حاکی از رشد ۲۹/۲ درصدی طی سال گذشته بوده و در هفت سال گذشته نیز میانگین رشد تعداد مشترکین، ۷۵/۳ درصد بوده است.

به نقل از شرکت توزیع نیروی برق تبریز، کاظمی همچنین از متوسط رشد پنج درصدی مصرف مشترکان شهری و روستایی برق تبریز طی هفت سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: طی سال ۹۸، مصرف برق از رشد ۴۹/۸ درصدی برخوردار بوده است.

  • منبع خبر : ایسنا