رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: بحران کرونا، نقش پرستاران در نظام سلامت را نشان داد. محمد حسین صومی در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: پرستاران بین تیم پزشکی بسیاری از مشکلات پایه‌ی مراقبت‌های بستری و درمان را حل می‌کنند، در کتاب‌های پرستاری مدیریت بیمار و همراهانش و سایر اعضای تیم مورد تاکید و نیازمند […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: بحران کرونا، نقش پرستاران در نظام سلامت را نشان داد.

محمد حسین صومی در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: پرستاران بین تیم پزشکی بسیاری از مشکلات پایه‌ی مراقبت‌های بستری و درمان را حل می‌کنند، در کتاب‌های پرستاری مدیریت بیمار و همراهانش و سایر اعضای تیم مورد تاکید و نیازمند رفتار عاطفی مناسب است که پرستاران این کار را بلدند.

وی تاکید کرد: پرستار باید خوب بخواند و مهارت عملی خوبی داشته باشد و به روح و روان بیمار و اطرافیانش حاکم باشد.

وی با ادای احترام به روش و منش پرستاران، بیان کرد: هر سال همزمان با روز پرستار به دیدار پرستاران می‌رویم، همسران و فرزندان پرستاران انتظار دارند آن‌ها در مناسبت‌هایی مانند یلدا در کنار خانواده حضور پیدا کنند در حالی که پرستاران در بیمارستان و بر بالین بیمار، حاضر هستند.

صومی اضافه کرد: لازم است به عنوان مسئول اجرایی با این عزیزان دیدار کرده و قدردان زحماتشان باشیم؛ امسال، فقط مسئولان دانشگاهی نبودند که برای ادای احترام به دیدار پرستاران رفتند، بلکه سر زدن خیران، مسئولان، سازمان‌های مردم نهاد، نیروهای نظامی و انتظامی و امام جمعه تبریز به پرستاران را نیز در مجموعه‌ای از بیمارستان‌های استان شاهد بودیم.

وی با اشاره به بازدید از بخش کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، گفت: پرستاران، عالم، فهیم، انسان‌هایی عاطفی، کاملا رئوف و مهربان هستند که با عملشان نشان داده‌اند چه اندازه خادم ملت‌اند. 

  • منبع خبر : ایسنا