با انتخاب اصلح؛ مجلسی مقتدر و ایرانی قوی داشته باشیم
با انتخاب اصلح؛ مجلسی مقتدر و ایرانی قوی داشته باشیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: داشتن مجلسی قوی و مقتدر از مصادیق بارز و مهم قوی‌تر شدن کشور است که با حضور حداکثری مردم درپای صندوق های رأی و انتخاب افراد اصلح برای قانونگذاری محقق میشود.

به گزارش نهال امید به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز با اشاره به اهمیت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفته آینده، نامزدها و طرفداران آنها را به تقوا و پرهیز از هر گونه تهمت زنی به یکدیگر توصیه کرد و گفت: باید توجه داشت که یکی از مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است که باید توسط تمامی افراد، جریان ها و احزاب سیاسی رعایت شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه علاج حل مشکلات کشور بنا بر بیانات رهبرمعظم انقلاب، قوی تر شدن در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، فناوری و دفاعی است، گفت: یکی از مولفه های قوی شدن کشور، تشکیل یک مجلس قوی است که چنین مجلسی دو رکن دارد که اولین آن مربوط به حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق های رأی است که نشانه ای از قدرت نرم جمهوری اسلامی می باشد و دومی انتخاب درست و هوشمندانه مردم می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم انتخابات آینده مجلس را یکی از آزمون های بزرگ ایران اسلامی در ابعاد داخلی و بین المللی دانست و با اشاره به اینکه دشمن از مدت ها قبل تلاش می کند، مردم را نسبت به این انتخابات دلسرد کند، اظهار داشت: اما ملت قهرمان، نقطه سنج و بصیر ایران اسلامی دشمنان را در رسیدن به آمال شوم خود ناکام خواهند گذاشت. وی با تاکید بر اینکه در زمان تبلیغات انتخاباتی کاندیداها باید خودشان را ثابت کنند و از تخریب دیگران پرهیز کنند، گفت: از همه  کسانی که دل در گروی نظام و انقلاب اسلامی دارند، تقاضا دارم بار دیگر با حضور پرشور در انتخابات هفته آینده، طرح ها و توطئه های دشمنان را خنثی کنند و با انتخاب افراد اصلح، موجبات حل شدن مشکلات کشور را فراهم آورند.

پیروزی محور مقاومت در سوریه بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز تبریز بود و امام جمعه تبریز با تشریح ابعاد مختلف نبرد سنگین نیروهای سوری و محور مقاومت در جبهه مبارزه با تروریست گفت: در این نبرد چند ساعته شهرک مهم و راهبردی خان طومان آزاد شد و این پیروزی بیانگر اوضاع وخیم تروریست ها و حامیان آنها در خاک سوریه است. وی افزود: مجاهدت های نیروهای مقاومت بزودی نابودی کامل تروریست ها و اخراج آنها از منطقه را به ارمغان خواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، از این بانوی بزرگوار اسلام به عنوان بانوی مکتب ساز جهان اسلام و مذهب تشیع یاد کرد که تمام زندگی خصوصی و اجتماعی او سرشار از الگو برای زنان امروز است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در آیات قرآنی از ۱۲بانو به عنوان بانوان پاک، منزه و نمونه یاد شده است، گفت: نام تعدادی از این بانوان با اشاره مستقیم آمده است و تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم در قرآن مورد اشاره قرار گرفته اند که حضرت فاطمه نمونه ای از این بانوان است.

خطیب نماز جمعه تبریز نامگذاری سالروز ولادت حضرت زهرا به عنوان روز زن را از برکات بزرگ نظام اسلامی دانست و گفت: این در حالی است که در رژیم گذشته مناسبت های خاصی برای گرامیداشت روز زن در نظر گرفته می شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، حضرت فاطمه (س) را جامع ترین و معتبرترین مکتب برای بشریت خواند و افزود: طبق آموزه های دینی این بانوی بزرگ اسلام نه یک شخص، بلکه یک جریان و یک نظام مکتبی برای جهان و اسلام است که جامعیت و اعتبار ویژه ای به مقام زن داده است.